Polaris :: VS :: Ski Doo

E

ejwbegysv

Jag har summit men har haft stora problem med motorn (iofs har jag en 800x H.O)... Summiten är snygg, skön och går bra..

Polarisen vet jag inte då jag ej har kört en själv... Skulle nog välja den som är i finast skick oavsett märke...
 

ChiefJonsson

Medlem
26 okt 2005
48
0
1
Vilhelmina
ejwbegysv skrev:
Jag har summit men har haft stora problem med motorn (iofs har jag en 800x H.O)... Summiten är snygg, skön och går bra..

Polarisen vet jag inte då jag ej har kört en själv... Skulle nog välja den som är i finast skick oavsett märke...

Håller helt klart med!!
Beror helt o hållet på skick!
Skulle jag välja tar jag nog RMK .. Men de är lite för märke.
Men som sagt, skicket. Ta den som är finast, oavsett märke. De va de klockaste uttalandet i den här tråden iaf!
 
E

Ej medlem/Inloggad

Jag äger själv en RMK 800-00a som jag är väldigt nöjd över. en bekant har en Summit och det har ju blivit att man har provkört varandras maskiner i olika teräng. Summit tycker jag är smidigare i kuperad teräng medans RMKn får man brottas mer med men på led så tycker vi bägge att RMKn har bättre komfort än Summit men smaken är så olik, andra kanske tycker tvärtom osv.
Och då det gäller kvalitet så tycker jag att det är bra kvalitet i bägge maskinerna, dom håller för plågsamma djupsnö körningar *L*

Och bästa är ju att testköra bägge modellerna och känna efter ordentligt.