polaris switchback frågor

polaris-600

Välkänd medlem
5 jan 2012
288
1
16
Boden
hejsan!
Nu har jag sökt lite men inte hittat nå bra svar på detta.
Men jag har tänkt att dreva ner min polaris switchback 600 cfi 07 2 kugg och Undrar om jag måste byta kedja samtidigt?
Ge gärna tips på sidor som det finns billiga drev.
Drevningen är väll 22/39?

Jag undrar också om någon har testat med att försöka få plats med en 51 matta på denna skoter modell?

Jag upplever också ibland att den svarar väldigt dåligt på gasen och undrar om det finns någon uppdatering till motorn eller liknande.

:ciao:
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Jag har en likadan, har aldrig upplevt att den svarar dåligt på gasen, tvärtom skulle jag vilja säga.
Har du undersökt/rengjort avgasportarna?

Jag har tidigare gjort en uppdatering hos min åf, gjorde det i samband med att nån uppdatering av kedjehuset skulle göras , typ nån förstärkning någonstans.
(Det fanns en service bulletin om detta)

Som vanligt gällande mattan, får du prova med en kloss, runt i tunneln.
 
Last edited:

polaris-600

Välkänd medlem
5 jan 2012
288
1
16
Boden
Har ej ägt skotern sen ny så man borde väl kunna kolla med åf och sen om uppdateringen är gjord?
Kostar uppdateringen något?
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
-07 är det Samma chassie som 365-RMKn så 51a matta är inget problem.
Börjar den ha gått ett antal 100 mil kan det vara dags att byt kedja hursomhelst.
 

polaris-600

Välkänd medlem
5 jan 2012
288
1
16
Boden
Okey, kanske tar och byter kedja då man ändå håller på att skruva.
Men nu då jag sitter och tittar på olika drev så har jag ingen aning om vilka som passar, kan nån länka nått som passar?
 

polaris-600

Välkänd medlem
5 jan 2012
288
1
16
Boden
Detta fick jag fram på sidan du länka polxlt

Bulletin Completed___________________S-06-13 - COOLING HOSE
Applied on Bulletin No. S-06-14B________S-06-14A - OIL PUMP ARM/THROTTLE PL INSP
Bulletin Completed___________________S-06-14B - INSPECTION AND ADJUSTMENT
Bulletin needs to be applied____________S-07-10 - 2007 600 CFI REFLASH
Bulletin needs to be applied____________S-07-13A - THROTTLE CABLE KIT INSTAL ONLY
Bulletin needs to be applied____________S-07-13B - CABLE & CABLE KIT INSTALL ONLY
Bulletin needs to be applied____________S-09-06 - FUEL HOSE ROUTING INSPECT ONLY
Bulletin needs to be applied____________S-09-06A - INSPECT & REPLACE SUPPLY HOSE
Bulletin needs to be applied____________S-09-06B - INSPECT & REPLACE RETURN HOWE
Bulletin needs to be applied____________S-09-06C - INSP & REPLACE SUPL & RTN HOSE

är uppdateringarna gratis att göra eller kostar det?
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Jag hade själv några "Bulletin needs to be applied" som jag ska ta med min åf när dom är tillbaka från semestern, men då jag bla gjorde CFI REFLASH (för ett tag sedan) kostade det inget iallafall.

Kolla med din närmaste åf, och posta här sedan.

Kanske någon här på forumet som vet ?
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Det finns tydligen ett program att ladda ner från http://www.sleddersworld.com/sledzilla/
Programmet heter Sledzilla, där finns alla bulletin som skickats ut från Polaris, framgår om du behöver betala eller inte. Den bulletin jag har hittat till min och som inte är åtgärdad som kommer från Polaris står det så här på slutet av bulletin "This work will be performed at no charge" . Har något att göra med bränsleslangen som ev. kan ligga och skava. Det finns bilder och förklaringar till varje bulletin. Jag har precis tankat ner programmet, och testkört. Funkar finfint. Kommer att visa upp denna bulletin för min åf.
 
Last edited:

polaris-600

Välkänd medlem
5 jan 2012
288
1
16
Boden
Blir att lämna in skotern till hösten så för alla uppdateringarna göras.
Någon som vet vilka drev som passar?