Polaris Switchback Assault som familjeskoter?

Finlandia

Medlem
18 feb 2021
18
1
3
46
Stockholm
Hej!

blev rekommenderad en Switchback Assault 850 idag, som skoter att dra pulka med ungarna och ha frugan bak.

Det verkar ju vara en väldigt grym crossover - min enda fråga är om den funkar fint att dra pulka osv med, givet att den inte har fläktkylare (väl?)

andra alternativet är väl en Lynx Xterrain PRO typ..

någon med erfarenhet som kan dela med sig?
Tack på förhand!
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.853
101
63
Skellefteå
Assaulten har en drevning som gör den synnerligen lämpad som dragare (19/40). Ang ev varmgång så kan ju de flesta råka ut för det vid långsam körning med pulka. Edvard på Vilhelmina motorcenter säljer kylare till Polarisen. Även MCxpress i Altersbruk om jag inte minns fel.
 

JOS

Välkänd medlem
8 jan 2006
539
11
18
Gävle
Vi har en -20 som används för fiske, ledsmisk och 2-up. Är det riktigt isigt så går den varm med pulkan men då den haft problem så har bara de med kylfläkt som klarar sig. Har hänt två ggr på blankis. Monterade rivare i a-armar i påsk, vart bättre.
kul att köra, går riktigt bra. Lyfter väl mycket skidor, men bara vid riktigt hårdkörning. Funkar skapligt bra att åka lössnö med, lite drygt med bred framvagn bara.
kan rekommenderas!
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.637
799
113
Kramfors
Se även till att Assaulten har den här bakstänkan som har ett extra veck för jag bhar sett en kortare rak läpp på äldre assaulter. De gör underverk för kylningen ca 10c sänkning vs en kort stänka.
Bilden visar en 23a men de finns säkert på äldre modeller också.
29891