Polaris Scadinavian "BOOST"

Ante79

Välkänd medlem
31 mar 2013
375
9
18
Krokom
Provade skotern med orginal styrbox, mapsensor och bortkopplad turbo på trycksida. Och skotern går klockrent. Dock så är tomgången låg eftersom jag fick ställa ner den med turbostyrboxen. Så nått är knas med mappen som ligger i den boxen. Så...hur gör jag nu. Finns det nån i svealand som kan flasha om boxen? Eller måste jag skaffa en PC5 och mappa själv. Eller finns andra alternativ? Hade helst undvikit det då jag är sämst på sånt och äger inte ens en laptop🙈
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
De går inte avgöra hur fett/snålt den gått med beg stift och så kort körning. Men om man får gissa friskt så ser den fet ut på tomg och ytterst lite gas för platta ytan runt stiftet set sjöblöt ut. De vita pulverliknade på elektråden skulle ev kunna tala för snabb nersnålning.
Ok de går inte justera någ i boxen. I värsta fall är boxen väck eller så har du missat någon inkoppling
Testa gasa sakta uppöver i varv så hinner afr mätaren visa om den börjar gå åt fett eller snålt innan motorn lägger av och mätaren går över till så snålt att de blir ett streck.
Vilket märke är de på turbokittet och flashade boxen? Jag menar att de ev går att skicka iväg boxen till firman som sålt kittet eller köpa en ny styrbox. Att mappa om själv med pc5 är inte lätt med turbo och du skulle behöva en powercommander med tändning också och de kostar 6000-7000kr.
 
Last edited:

Ante79

Välkänd medlem
31 mar 2013
375
9
18
Krokom
Går inte gasa upp sakta för den dör rätt omgående, men av det jag kan se på afr mätaren är att den rör sig mot det snåla hållet innan det blir streck. Det är ett Sliber kitt så isf måste jag skicka boxen till staterna antar jag?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Går inte gasa upp sakta för den dör rätt omgående, men av det jag kan se på afr mätaren är att den rör sig mot det snåla hållet innan det blir streck. Det är ett Sliber kitt så isf måste jag skicka boxen till staterna antar jag?
Ja de låter som den går snålt då. Ja jag antar de är usa som gäller och man får hoppas boxen är ok. Fråga vad en ny box kostar om de ens finns att köpa ny nu.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Jag hjälpte en kompis för en massa år sedan, han fick med en bullydog i sitt kit. Ringde Justin på silberturbo och fick köpa en mapp som matchade serienumret på styrboxen, in med den i bullydogen och sen in i skotern. Om dom fortfarande gör på det viset vet jag inte, detta var nog runt 2016.
Den funkade fint sen iallafall!
 

Ante79

Välkänd medlem
31 mar 2013
375
9
18
Krokom
Jag får försöka kontakta silberturbo och se om jag får nått svar om hur jag ska göra. Men det känns som om jag lägger det här med turbo på is ett tag :( vill köra lite i vinter oxå.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Jag hjälpte en kompis för en massa år sedan, han fick med en bullydog i sitt kit. Ringde Justin på silberturbo och fick köpa en mapp som matchade serienumret på styrboxen, in med den i bullydogen och sen in i skotern. Om dom fortfarande gör på det viset vet jag inte, detta var nog runt 2016.
Den funkade fint sen iallafall!
Kunde du själv stoppa in mappen eller fick du skicka iväg bullyn till silber?
 

Ante79

Välkänd medlem
31 mar 2013
375
9
18
Krokom
Har mailat Justin på silberturbo och försökt förklarat mitt problen på svengelska😅 får se om jag får nått svar. Annars lutar det väll åt att det får bli en PC5pti och en datakurs🙂
 

Ante79

Välkänd medlem
31 mar 2013
375
9
18
Krokom
PTI versionen av PC5 verkar vara svår att få tag i. Men visst ska det gå att ändra en vanlig pc5 med bränsle och tändning så den känner av laddtryck? Och hur vet man om en box sköter tändning oxå, tänkte om man ska köpa begagnat, står inget på dom om det vad jag kunnat se.
 

Ante79

Välkänd medlem
31 mar 2013
375
9
18
Krokom
Svårt att få tag på Justin på sliberturbo. Har mailat men får inget svar, men var inte så sugen på att skicka ecm boxen över atlanten heller och vänta på den i flera veckor så det var väll lika bra. ECM jag har (turbo) är till en 2012. Visst är det så att 2011-2012 kan man byta ecm i mellan. 2013- 2015 oxå. Men en 2012 på en 2015 funkar inte. Har för mig jag läste det för längesen på nått amerika forum. Nån som vet?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Svårt att få tag på Justin på sliberturbo. Har mailat men får inget svar, men var inte så sugen på att skicka ecm boxen över atlanten heller och vänta på den i flera veckor så det var väll lika bra. ECM jag har (turbo) är till en 2012. Visst är det så att 2011-2012 kan man byta ecm i mellan. 2013- 2015 oxå. Men en 2012 på en 2015 funkar inte. Har för mig jag läste det för längesen på nått amerika forum. Nån som vet?
Stämmer, kommer inte ihåg exakt vad som skiljer, men något är det sedan jag höll på med min pro rmk 2011 med vipec och turbo.
 

Ante79

Välkänd medlem
31 mar 2013
375
9
18
Krokom
Ja då har vi ju svaret där varför den beter sig som den gör med den ecm. Säljaren sa att den var från en 2013😟 Nu står jag i valet o kvalet om jag ska prova sälja kittet, eller köpa en PC5 och prova med den i stället.
 

Ante79

Välkänd medlem
31 mar 2013
375
9
18
Krokom
Nu är en PC5 med tändning inköpt, så nu ska jag göra ett nytt försök med turbo😎 Asker hade du nån mapp du kanske vill dela med dig av?
 
Reactions: Boost III