Polaris RXL 650 EFI

nike900

Aktiv medlem
28 aug 2013
56
0
1
Umeå
Hej allihopa! har köpt en Polaris rxl 650 efi, och nu undrar jag vad som behövs för att förgasar konvertera den? och har någon här ett kitt att sälja ?
Undrar även vad det är för matt mått. och kan man he på en 44as matta?

Tack på förhand Mvh Nike900
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Hej allihopa! har köpt en Polaris rxl 650 efi, och nu undrar jag vad som behövs för att förgasar konvertera den? och har någon här ett kitt att sälja ?
Undrar även vad det är för matt mått. och kan man he på en 44as matta?

Tack på förhand Mvh Nike900
Jag vet inte hur det blir med tändningen /cdi när man förgasar konverterar men köp förgasare från så lika motor som möjligt, jag har dålig koll på om din 650 finns med förgasre också. Ev måste du köpa hela elsytemet med stator o cdi också från den maskinen men det är jag osäker på.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
sålänge tändsystemet på din är intakt så kan du enkelt bara stoppa dit förgasare.

650sks hade förgasare och i övrigt samma motor.

Lite andra portningar på dem bara (såvitt jag vet, nån polaris nörd får svara)

Har förgasare till en 650 liggandes om du är intresserad, PMa isåfall.
 

Gunde

Välkänd medlem
1 jan 2000
775
4
18
Luleå
Borra hål i blocket för att få "drivning" till bränslepumpen
Ta förgasare och insug från 92ans 650, samma cylindrar som RXL

Vad du har för mått på mattan kan bara du svara på (SKS eller kort??) och nej du får inte dit 44a
 

Peter Johansson

Aktiv medlem
5 jan 2010
82
0
6
Boden
Hej borra inget hål finns färdigt en nippel i vev huset som går att använda , köp en bränsle pump med tre utgångar och koppla sug ledningen till nippeln på vev huset . Bestycka ungefär börja med 260-280 huvud 0,45 lågfart nålen i mitten bör fungera. behöver inte ändra tändning eller så bara köra . montera choke tex till dom yttre förgasarna.