Polaris Rush Carbon Orange Edition

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
visa att du har ekonomiska möjligheten eller för att du verkligen tycker det är sjukt kul med en skoter som är så fin att när du rullar den så kommer du gråta blod?
En liten kommentar till detta:
Jag tycker inte på ngt sätt att det är kul att rulla skotern, sätta den i ett träd eller kracha på ngt sätt.
Men om jag gör det mår jag inte sämre om jag skrotar ngt som är ombyggt.
Då får man en anledning att bygga om det på annat sätt nästa gång, inte mer med det.

Och nej-jag är inte gjord av pengar, men jag spenderar omotiverat mycket av dom jag har på min hobby-och dom sista åren har jag begränsat min hobby till snöskoter.

Jag lägger inte en spänn på krogen tex. Jag är tom för snål för att köpa starköl på bolaget normalt sett.
Kläder är väl inte heller en väldigt stor post när man tittar på kontoutdraget precis...till fruns förtvivlan.
 

tree climbers

Välkänd medlem
11 feb 2011
436
1
18
norrbotten
Nej det är aldrig kul att plocka tre tallar i rad och total kvadda en skoter för du får ändå inte tillbaka pengarna som du borrat ner i skotern tex turbo och dylikt på försäkringen.
Men turbo det är J*vligt nödvändigt enligt mig. annars är det som att sitta på en kackerlacka i motvind.


Varför sätter ni inte turbo direkt på rushen ?
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Nej det är aldrig kul att plocka tre tallar i rad och total kvadda en skoter för du får ändå inte tillbaka pengarna som du borrat ner i skotern tex turbo och dylikt på försäkringen.
Men turbo det är J*vligt nödvändigt enligt mig. annars är det som att sitta på en kackerlacka i motvind.


Varför sätter ni inte turbo direkt på rushen ?
Det smartaste om man ska vara ekonomisk är ju att skippa skoter till att börja med.
Det känns som att varken du eller jag ska fortsätta den här diskutionen i den här tråden-den/dom som placerar pengar i projektet tråden handlar om gör det antagligen av fri vilja.
Om du tycker att dom saknar ekonomiskt sinne kanske du ska klaga för ngn i din närhet, inte försöka frälsa trådägaren i ngn annan religon.

Jag kommer inte att kladda ner tråden mera med kommentarer i ämnet då vi uppenbarligen talar olika språk-jag vill hellre se mera uppdateringar om skotern istället!
Tråkigt nog är jag borta på jobb till helgen, annars hade jag åkt och tittat på visningen! :(
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Mycke bra sagt Tobbe! skoter styling håller på att få sig en egen kategori! skit kul! de är ju som bilar, folk köper nya bilar för 4-500tusen och total slaktar dom och bygger om tills dom inte går att köra mer än på tomgång:) snart är vi där med skotrarna också! alla tänker vi olika:) Han här bygger en skoter som han ska ställa ut! Jag bygger en skoter som ska uppnå mina behov, chris och david desamma.
Kör på! kul med lite nytt:D
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Om den ska på elmia så tycker jag att ni ska se till att ha en orginal rush bredvid.

Mest bilfilm där som bekant, och inte många son skulle hajja till på vad som är gjort = inte lönt att ställa ut
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Om den ska på elmia så tycker jag att ni ska se till att ha en orginal rush bredvid.

Mest bilfilm där som bekant, och inte många son skulle hajja till på vad som är gjort = inte lönt att ställa ut
Eller iaf bild på en original och "closeup" bilder på dom delar ni har ändrat.
 

frånka1

Semi PRO sledder
27 sept 2011
52
0
0
Kramfors, Finnmarken
Äntligen har vi fått ihop våra kort från i helgen!!:wondering:

Blev ju några kort från den gågna skruvarhelgen på Dahlins Motor...
Här kommer ett litet urval.


Klar för montering!


Lite grym blir den ju...


Nä, den är inte putsad än...


Liten skillnad mellan orginal och pimpad...


Ytterligare en jämförelse mellan Pimpad och ORGINAL Rush LE


Såja, då va den på plats äntligen!
 

frånka1

Semi PRO sledder
27 sept 2011
52
0
0
Kramfors, Finnmarken
Vi tar väl några på framvagnen oxå då vi ända är på gång! :bigsmile:


Nya 12:ans framvagn kommer på plats! Här sätts sista bulten till den kolfiberdraperade krängningshämmaren på plats.


En sida klar!


Lite skillnad i höjd mellan 11:ans & 12:ans framvagn!
 

frånka1

Semi PRO sledder
27 sept 2011
52
0
0
Kramfors, Finnmarken
Vi har även gjort om den nya pakethållaren lite grann.. Skall bli roligt att få se den klar och monterad på skotern!


Stilstudie på den något modifierade pakethållaren!


Måste väl putsa lite på hörnen oxå!
 

frånka1

Semi PRO sledder
27 sept 2011
52
0
0
Kramfors, Finnmarken
Tack för alla glada och possitiva omdömen!!
Tänkte nog hålla er på halster med det färdiga bygget ett par veckor till då vi skall premiärvisa skotern i Bollstabruk den 17 feb. kl 18.00!!! :eyebrows: Läs mer här!
Det kommer att bli en stor fest för alla närvarande, bland annat så kommer vi att lotta ut en LED TV bland alla besökare... Inte illa va???!!!! Dessutom kommer det att bli en tipspromenad med ett gigantiskt prisbord. Och tillråga på allt så kommer Dahlins Motor att ha vansinnigt låga priser på ALLT I BUTIKEN inkl. skotrar och ATV... Visst låter det som det kan vara värt ett besök!!!!!:bigsmile:
 
Last edited:

frånka1

Semi PRO sledder
27 sept 2011
52
0
0
Kramfors, Finnmarken
Får väl lägga ut några bilder från lite småfix vi pysslat i helgen oxå så ni inte blir tokiga...


Vi börjar väl med lite effektbelysning!!


Ser ju bara lite grymt ut!


Blev ju tvungen att lysa upp boggin lite oxå!!


Provmonterade fototävlingspriset på en 800 LE, inte helt fel va!!
 

frånka1

Semi PRO sledder
27 sept 2011
52
0
0
Kramfors, Finnmarken
Blev även lite tid över till detta i lördags.


Lite finslipning på placering av de små "bra att ha" grejorna på styret!


Fixade även till lite kolfiberdrapering på fotstegen.


Slutligen så blev det även dags att få alla kablar och delar till Xenonljuset på plats!! Ni ser även den behändiga LED-listen runt strålkastaren!!