polaris rullvariator (sekundär)

moparman

Välkänd medlem
7 jul 2007
398
0
16
Örrbacken (Docksta/ö-vik)
Nu är det så att jag är "stolt" ägare till en rullvariator (sekundär) till en polaris.... mitt problem är att jag har ingen aning om vad den kommer ifrån, nån har sagt ultra, å nån har sagt storm... men det vore skoj å kunna kolla vad det är... Så man kan bestycka den rätt.... finns det några identifikationsnr. på dom??? nån som vet vilka modeller som det fanns rullvariatorer till??? hmmmm... Nu ä ju så att allt annat är ju fel i min skoter ändå, eftersom jag åker 700 arctic i min gammel 500 indy (91) men ändå... Med vid 170 på mätaren så växlar den inte ut fullt (törs inte köra fortare) men den varvar bara 8100... Den borde kunna klara 8700-9000... (blåny primär med orginal arctic zr 700 bestyckning) men det fattas nog ca: 3cm innan det är fullt utväxlat... (har kollat med ett tuchstreck på vatiatorn) vad är normalt igentligen??? min utväxling är nu 22-38 9 kuggs drivhjul.... ska prova 20-38 8 kuggs nonslip i vinter p.g.a lite längre matta (sks) å högre kammar (32).... om ni tycket att jag svamlar så är mitt försvar att jag för tillfället är lite på "pickalurven"... men huvudfrågan ä fortfarande. VA HA JA FÖR SEK. VARIATOR??? :beer: