Polaris RMK 800 -13

hjalle94

Välkänd medlem
6 jan 2010
359
3
18
pajala
Hej!

vad tycker ni om denna maskin? för och nackdelar!

kör mest myr, mindre klättringar, skog m.m
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Har kört min Pro-RMK en säsong, mest puder men körde väl in den på lite varierande terräng.

Jag har inte jag märkt några begränsningar maskinellt det är jag som förare som inte "vågar" utnyttja den fullt ut. Men samtidigt så gör den nog en till en något bättre förare, den är lättkörd.

Jag bytte framdämparna till FOX Evol R, tycker jag bara blev positivt. Mer progressiv blev dämpningen och även den ledkörning man tvingas till för att komma till leken blev den också bättre på fast det är en lång maskin.

Vet inte om orginaldämparna är en direkt nackdel, men går att hitta bättre på den punkten.

Har inte haft några problem men min maskin, QD-rem och variatorrem ser som nya ut efter en säsong (70-80mil hann jag att köra säsongen som var). Drivaxeln har heller inte varit någon "issue" förstärkningen sitter monterad.

Men kanske var en vanlig RMK du letar och inte en Pro-RMK, isåfall så är det ju normalkedjedrift och lite större kylsystem på den. Åker jag led fäller jag ned isrivarna och den brukar hålla sig mellan 50-60grader.