polaris problem

moneyman

Medlem
1 jan 2020
7
1
3
56
ramsele
har en polaris assult 09 men med en 10 motor bytt men har ett problem går igång går 1 min sen dör den inget lyse eller dataskärm lyser är ingen mek så behöver tips på vad det kan vara för fel åtgärder eller lämna in den
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Har du provat gasa just när den startar för att hålla uppe varvtaet? Om varvet ligger under 1200v så lyser inte displayen , de blir för låg volt på så låg tomg. Har du provat byta tändstift?
 

Henrikssons

Välkänd medlem
17 feb 2013
264
103
43
Vittangi
Just 800 CFI av årsmodellerna därikring hade ju problem med att voltregulatorn var av väldigt dålig kvalitet. Jag avverkade 2 st på min 2009 RMK 800 Dragon. Bägge gångerna så blev det konstiga elproblem, skotern kunde gå en kort stund men slocknade sedan och elgrejer i allmänhet på skotern funkade inte alls eller väldigt dåligt. En av gångerna kände man även en svag lukt av bränd elektronik. Om du har möjlighet att byta till en ny voltregulator så kan det vara något att kolla på (om inte tändstiftsbyte som Boost III föreslog fungerar).
 

moneyman

Medlem
1 jan 2020
7
1
3
56
ramsele
tack för tipsen pojkar ska kolla upp dom tipsen med gasa när den går igång gjorde aldrig det lät han bara gå på tomgång sen som sagt dog den efter 1 min provade tre gånger sen inge mer volt regulatorn ska kollas har en annan ska prova byta när jag kommer hem tack på förhand för tipsen