Polaris pro xr 800

JohanWallin

Välkänd medlem
22 nov 2010
330
0
16
Bäschö !
Några frågor:

Motorfästena på dessa maskiner brukar dom gå sönder? Av någon anledning sitter det hockeypuckar på min som jag precis köpt, ett på vänster fram och en på högerbak. Satt och letade på nätet efter riktiga fästen men får fan inte fram vilka jag ska ha ? Tänkte byta ut puckarna!

Vad är CC måttet mellan variatorerna ?

Mvh !!!
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Utan SLP-motorstag så kan man nog räkna med att byta en eller ett par motorkuddar per år. Din lokale Polarishandlare har kuddar
 

JohanWallin

Välkänd medlem
22 nov 2010
330
0
16
Bäschö !
Utan SLP-motorstag så kan man nog räkna med att byta en eller ett par motorkuddar per år. Din lokale Polarishandlare har kuddar

Är dom så kassa? Närmsta polarishandlare håller till 8mil från mig så vore skönt att kunna beställa !!

Någon som har koll på cc måttet?
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Köpte en Ny ProXR 800 då det begav sej som jag hade i två år. Hann byta främre vänster kudde två ggr.......

Han skickar nog om du ber om det. Annars så ring på Motorhuset och beställ kuddar så kan du köpa SLP-motorstaget samtidigt. (främre vänstra staget är viktigast, tror det finns ett till höger bak också)
Jag vet att Polaris har ett specialverktyg för att dra fast motorkuddarna men det går kanske klara sej utan.
 

JohanWallin

Välkänd medlem
22 nov 2010
330
0
16
Bäschö !
Köpte en Ny ProXR 800 då det begav sej som jag hade i två år. Hann byta främre vänster kudde två ggr.......

Han skickar nog om du ber om det. Annars så ring på Motorhuset och beställ kuddar så kan du köpa SLP-motorstaget samtidigt. (främre vänstra staget är viktigast, tror det finns ett till höger bak också)
Jag vet att Polaris har ett specialverktyg för att dra fast motorkuddarna men det går kanske klara sej utan.
Okej !! :) Tack för svar !!
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.638
801
113
Kramfors
Hockypuck sätter man ju dit för att få motorn mer stabil så remmen håller bättre. Kan du stå ut med de mer vibration så rör ej puckarna!

Finns även dem som stummar motorn helt med nylonbussningar, remmen håller säkert 80% längre då och man får mindre snedbelastning = mer effekt till mattan.