Polaris Pro-xr 440

Norway X-riders

Aktiv medlem
22 dec 2007
76
0
6
Norge
Hei hei!

Tenker på å kjøpe meg en Polaris Pro-xr 440
Erfaringer med den?
Skal brukes til 99% leking!

Kom med positive og negative tanker om Pro-xr 440!

Håper og takker for svar!

Ps: Kjempe fint forum dere har!:beer:

" Wondre if i gonna buy me a Porlaris Pro-xr 440.
Experience with it?
I gonna use it for 99% playing.

Come with positive and negative idea about Pro-xr 440! "

 

Leffee

Välkänd medlem
25 okt 2006
406
0
16
Sävar
det negativa jag vet är att dom drar soppa nå så jävulskt, så du får ha en fet plånbok om du ska ha råd och köra den.
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Ganska dåligt svar på nackdelar.
Är man inställd på att köpa en 440 så är bensin förbrukningen det sista man bör bry sig om eftersom alla 440 maskiner gillar bensin.

Fördelarna är väll att den tål allt, otroligt skön körställning, Fjädring i världsklass, Går som ett skollat troll efter led samt bana, går även riktigt bra i pudersnön pga den låga vikten.Den absolut snyggaste skotern som tillverkats är väll heller ingen nackdel :)

Nackdelar: Liten tank dels för att hålla nere vikten samt balansen i luften.
Liten dyna dock den skönaste som finns jävligt eftertraktad dyna, Liten pga att det är en crossmaskin finns inget behov av att åka 2 på den.
Kräver lite mer service än tex en 600cc maskin men som sagt är man inställd på att köpa 440 borde man veta det redan.

Drar lite mer soppa än dom andra CC klasserna men som sagt (440)
Går inte särskillt fort ca 120 max kanske dock ett Sjuukt axx upp till toppfarten.
Ja det var väll vad ja kunde komma på.
 
R

Robin

Största nackdelen är väl priset, för samma pris eller någon få tusenlapp till så får man en -05as IQ 440 med ännu bättre körställning än xren.
 

ProXeRn

Välkänd medlem
21 nov 2007
156
0
6
Västloning
Otroligt SKÖN skoter att köra. Lättmekad, går inte att göra så mkt fel när man håller på. Går jävulskt hårt, accar som en gud och stark som en oxe. Precis som man vill ha det.

Dämpningen går inte att klaga på, sviker aldrig.

Lössnön är inga problem.

En rolig och snygg skoter. Enda jag vill klaga på är lilla tanken.
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Pojkens ProXr 440 är lite speciell. körde lugn ledkörning med den då tog den 1.6lit/mil för att nästa dag ta hiskeligt med soppa när han lekte i meterdjup snö.
Har fått tips om att en stor orsak till att den vill ha så mycket bensin är TMX-gasarna så jag har funderat på att byta ut dessa.

Den är fruktansvärt tålig och tigger om att få spö efter knöliga leder.
 

emil_

Välkänd medlem
14 mar 2006
300
0
16
34
Bollnäs
min pro xr är dne skönaste skoter som jag tycker att jag har kört iaf!
men enda nakdelarna är väll att den har liten tank. och lysknappen är svår att ändra på när man kör tycker jag. sen så drar den ca 3.3 l/m när man plågar rejält och det finns inte häller någon hastighets mätare på den org :/.. annars en riktigt najs skoter.
 

ProXeRn

Välkänd medlem
21 nov 2007
156
0
6
Västloning
och det finns inte häller någon hastighets mätare på den org :/.. .

Hastighetsmätare på en sån här maskin finner jag helt onödigt !
Det är ändå pumpgas som gäller :p Inte hålla samma om man ska över en sjö eller lång o fin led. Dessa behöver få mycket bränsle så de kyls.

Annars så funkar ju varvräknarn ungefär som en hastighets ^^

Kom på en till nackdel, när man skall öppna huven får man bända lite och trixa för att få den förbi styret, samma när man ska stänga den. Någin som har tips på det ?
 

emil_

Välkänd medlem
14 mar 2006
300
0
16
34
Bollnäs
Kom på en till nackdel, när man skall öppna huven får man bända lite och trixa för att få den förbi styret, samma när man ska stänga den. Någin som har tips på det ?
köp en höjjare och fatbar :p eller så kör du utan "knä-konsollen":rolleyes:
 

ProXeRn

Välkänd medlem
21 nov 2007
156
0
6
Västloning
köp en höjjare och fatbar :p eller så kör du utan "knä-konsollen":rolleyes:

Höjjare blir för högt för mig :p

Men kan inte annat än säga till Norsken att om han köper en ProXR så blir du nöjd ! Håll bara koll på motorns skick och serva den =)
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
min pro xr är dne skönaste skoter som jag tycker att jag har kört iaf!
men enda nakdelarna är väll att den har liten tank. och lysknappen är svår att ändra på när man kör tycker jag. sen så drar den ca 3.3 l/m när man plågar rejält och det finns inte häller någon hastighets mätare på den org :/.. annars en riktigt najs skoter.
Vad har du för bestyckning på din maskin? hög o lågfartare?
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Vet inte om jag håller med dig där Robin.
Jag har kört både IQ och Pro XR och tycker nästan pro XRn känns snäppet vassare körställning eftersom man även kan sitta ner på den, IQn är ju inte direkt någon höjdare att sitta ner på :D

Men som sagt smaken är som baken delad ;)