Polaris Pro Rmk 800 Boondocker turbo

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Monterade förra helgen ett kitt från boondocker.
Testkörde i helgen och är mycket imponerad över hur bra de fungerade, inte ett enda problem på hela helgen.

turbo kit.jpg
ute på fjället.jpg
monterad.jpg


Skippade intercooler som så många tycker man ska köra med, och fick ett riktigt bra gassvar i maskinen som tack =)

http://www.youtube.com/watch?v=Ltym3P6_NRw
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Fan va nice! Braaap, brrraaap!

För en som inte vet så får ni gärna upplysa mig om skillnaden mellan att köra med eller utan intercooler.
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
hehe ja de hade jag med tänkt, men effekt är alltid effekt. Och som sagt roligt att se hur pass bra dessa "bolt on kit" fungerar nu.

Ladddar mellan 6-6.5PSI och känns alldeles lagomt då jag är inte ute efter den där högsta effekten utan ville ha en maskin som ja kan åka runt i skogen med. Då huvudsaken av vår körning sker där.

På tal om intercooler så kan du få ut mer effekt på samma laddtryck, men tappar lite gassvar i gengäld, och för mig är gassvar A & O

(Ni forumtroll :) när man skapar en tråd kan man ju ladda upp bilder direkt från datorn? Går inte de sen då man vill svara på inlägg?)

Har mycket bilder men har dom inte på nätet utan datorn.
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
ca 40 tusen plus tull och moms. Sen köpte jag avgastemp och lite ventilation på sidan om. Är ju inte gratis men känns värt varenda krona, då maskinen går riktigt jävla bra :)

ja monterade det själv men höll till hos ed på vilhelmina motor center. Va inte så dumt att ha han bredvid då han åkt turbo själv. Men ja är då imponerad på hur "enkelt" de var att montera.

Är du kunnig på att skruva och har skruvat ett tag så fixar man att montera detta själv.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Så den har aldrig Det:at säger du? ;)
Det ser ju då så förbaskat roligt ut! Va ska man nu sälja för å ha råd med de där... :p
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
nä förvånad själv trodde jag ngn gång skulle få en men icket. funkade klockrent hela helgen.
ja man får ju sälja rätt mkt haha!