Polaris Pro rmk 800 12

ZnAkE

Välkänd medlem
25 okt 2005
136
0
16
Borlänge
Hallå
Jag skulle göra rent avgasventilerna i helgen tänkte jag så jag plockade ur dom och lyste in på kolvarna då fick
jag se att något inte stod rätt till.
jag har knappt åkt skoter dom 2 senaste åren och jag tyckte den gick okej när jag prova någran varv på gården efter jag hade varmkört i 10 min.
Vad är det som gör att det blir så här är det spridarna eller något annat??

Så här ser variator sidan ut
29194


Detta är mag sida
29195
 

ZnAkE

Välkänd medlem
25 okt 2005
136
0
16
Borlänge
29197

Test av spridare och dom såg jämna och fina ut.
Jag kanske ska tillägga att skotern har gått max 250mil.

Nu blir det komp test och nya stift och ny bensin och se om det blir något annorlunda.

Är det ingen som nå har idéer vad jag ska titta innan jag sätter ihop skiten igen?.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
De ser helt ok ut men variatorsidans kolvtopp ser de gråt/vitt ut eller är de synvilla? Om den ser ut som magsidans kolv är de ok. De ljusa fältet ovanför kolvringarna säger att den inte går het där för de är oförbränt bränsle som sköljt rent där. De kan va utblåsta färskgaser eller returpulser med färskgaser från pipan. Man kan nästan tro att de är portade cylindrar eller annan pipa på den för då kan de bli lite missmatchning av bränsle in och ut ur motorn. Kärvande avgasportar kan ge spolmärken där också.
Bättre bild på variatorsidans kolv vore bra och även bild längre ner på kolvarna vore bra.