Polaris iQ

B

Biosteel

ja men du ser ju åt vilket håll tråden har lutat så de behövs väll inte säga så mycket mer.

D

Deleted member 6797

hade jag varit du hade ja köpt en edge 600 02a

jag har en å den går å köra skitfort på leden, har 38as matta så tar mig bra i pudre

omschimsade dämpare så den går att hoppa med

kan säga att de är den roligaste förstaskoter ja har haft. har prova andra skotrar men för dig så tycker ja du ska satsa på en edge 600 02a.

sen har ja kört 160 mil i vinter å skotern har gått 600 mil å den bara går å går. ca 120hk i den å de räcker

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
tycker absolut man ska börja med motorsvagare skotrar o lära sig från grunden. Ska du leka o burka i lössnö, hoppa drivor o plogkanter osv så satsa på en lynx 550xtrim eller nåt liknande. Den tål att hoppas och pinas lite, ingen skruvning, bara köra och den växer med föraren.

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
Re: Sv: Polaris iQ

Sittställning? Hård dyna??? En iQ kör man väl ändå inte sittande... ;)

Jag håller med de flesta föregående talare. Fel maskin för en nybörjare... Skotern hinner bli gammal innan man lärt sig hantera den på rätt sätt...
ja inte står man då upp till 99% när man kör, jag sitter/står beroende lite på vart man kör. Men visst är det kul att stå upp hela dagarna och köra! :hmmmm:

hoppas du var ironisk ;)

kajala

Välkänd medlem
30 dec 2008
132
0
6
luleå
Låt killen köpa en 440 om han vill...
Det är ju bara att byta vikter i primärvariatorn till 58gr.
så blir skotern from som ett lamm..
och en trevlig ledskoter, 440 finns ju bara beggad så förra
ägaren kanske har fixat dämparna lite mjukare...
lycka till med ditt köp..

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Sv: Re: Sv: Polaris iQ

ja inte står man då upp till 99% när man kör, jag sitter/står beroende lite på vart man kör. Men visst är det kul att stå upp hela dagarna och köra! :hmmmm:

hoppas du var ironisk ;)
Självklart fanns det en massa ironi i mitt inlägg... :p Men man köper dom ju inte för att sitta och fisåka, det var så jag menade.

Klart att han ska köpa en IQ om han vill ha en. Men dom är ju lite extrema, så det blir ju en hel del att lära sig i början, hade kanske varit lättare att börja på en förar/mekarvänligare nivå, tex REV 550. Men det är ju å andra sidan helt upp till han, inget vi kan bedöma åt honom.

Hoppas det blev skoter för grabben! :rock:

D

Deleted member 6797

Man kan fortfarande bara ha en förstaskoter. :)
Dessutom var det väl farsan din som hade nån 800.

jag fick ju den av han. men så var ja skyldig pappa 5 tusen. så sålde ja den för 40 och hade då 35. så då köpte ja edgen för 33 och fast de e en sämre skoter så ären fan så mycke roligare.

aka92

Aktiv medlem
3 dec 2008
54
0
1
Palt!
Mja själv gick man då från Ockelbo 4500 (ca 45HK) till Arctic cat F7 (ca 140HK) men jag vet inte om det är samma sak för jag har aldrig kört en IQ 440 :)