Polaris IQ shift -08

malaren

Medlem
29 nov 2007
10
0
1
Skogen
Hejsan

Jag undrar om det är något att ha, har funderat på att kanske köpa en sån .
Och undrar om de är något som är dåligt på dom och vad som är bra tänkte när dom är så blilliga , skriv gärna om ni vet något om dom / mvh Jörgen
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
sen har den bara en 22mm matta, samt billiga stötdämpare, därav det låga priset.
 

malaren

Medlem
29 nov 2007
10
0
1
Skogen
så då om man ska köpa den så måste man byta dämpare och kanske en ny matta om man ska ta sej någonstans ?
 

bilfreak

Aktiv medlem
9 okt 2006
90
0
6
Nordmaling
va å beställde en shift idag, beställde även en 32 mm matta liks när jag va igång...
(+2000:) blir kul å se om den är bra... nån som vill köpa en grymt fin edge 800 -02 utt -03 280 mil ... 43 000:-
 

Moggeh

Medlem
1 feb 2009
8
0
1
Tärnaby
så då om man ska köpa den så måste man byta dämpare och kanske en ny matta om man ska ta sej någonstans ?
Nej. Jag körde med 22mm matta 1 vinter..
Jag tog mit uppför branta backar i PUDER.
det trodde jag inte , Men den går förjävligt bra med 22mm matta.
Men nu har man ju bytt till 32mm. Då blir den en dröm skoter :)
Men den går riktigt bra med 22mm Du tar dig bra som fan!
Kan man inte tro, men sant
+ Dämparna duger så länge du inte ska hoppa på bana.
 

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
så då om man ska köpa den så måste man byta dämpare och kanske en ny matta om man ska ta sej någonstans ?

Inget fel på dämparna. Ingen clickerjustering bara. Känner man att dom är för mjuka för sin egen körning så lämna in och chimsa om.
Betydligt billigare än att köpa nya.

Kör man mycket ospårat så är väl mattan ingen hit, men på hårda leder så funkar den.
En del handlare säljer nya fjolårsmodeller med utbytta mattor.

Skulle själv valt denna maskin om jag var ute efter en ny.

/Jörgen
 

mbrp

Välkänd medlem
6 mar 2007
144
0
6
Bollstabruk
Inget fel på dämparna. Ingen clickerjustering bara. Känner man att dom är för mjuka för sin egen körning så lämna in och chimsa om.
Betydligt billigare än att köpa nya.

Kör man mycket ospårat så är väl mattan ingen hit, men på hårda leder så funkar den.
En del handlare säljer nya fjolårsmodeller med utbytta mattor.

Skulle själv valt denna maskin om jag var ute efter en ny.

/Jörgen
Ja på dom två shift som jag har så går det iallafall inte o schimsa om dämparna eller renovera dom. Men än så länge så tycker jag att dom gör rätt för sig o funkar bra!!!:rock:
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Har möjligen Moggeh, fusionären och mbrp uppmärksammat att tråden är väldigt gammal? 2007 :eek:
 

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
Har möjligen Moggeh, fusionären och mbrp uppmärksammat att tråden är väldigt gammal? 2007 :eek:

Alldeles rätt!! Noterade bara Datumet på senaste inlägget och det var ju färskt.
Det är lite synd att gamla trådar ploppar upp som nya om någon svarar på inlägget.
Det borde bara vara nypostade inlägg som står först i listan.

Något som jag heller inte uppmärksammat är att dämparna tydligen inte gick att shimsa... Och det var ju inte bra. Då bör dom väl rimligtvis inte gå att renovera heller.
Eller?
 
Last edited:

blondejasse

Ny medlem
30 sept 2009
2
0
1
sundsvall
Hej på tal om IQ shift Går det att montera en Diod slang på samma kablar som går till lyset på skotern. funderar på att sätta en sådan slang på skotern för att hotta upp den lite men vet inte om det går....
 

KalleNilson

Ny medlem
9 nov 2010
2
0
1
kiruna
Jag äger en IQ shift 600-08, går hur fint som helst :) byte mattan till 32ripsaw, ska byta höjaren nu till RSI 5a och renthalstyre :)) bra drag i maskinen och är väldigt rapp
nöjd med den iaf
 

klim

Medlem
10 nov 2010
6
0
1
Nora
Man ska nog tänka till 2ggr före ett köp av en shift,köpte en själv i våras förlängde till136" billetx samt full boggie 8"vändhjul 44 matta.
Slängde på nya fox fram ,engans i boggien,protaperstyre,slp samt omdrevnig o variatorkit. Släden går som bara f...n överlägset kul o köra.
Men...............den kostar nog som en PRO800 då man är klar, men å andra sidan känns det bättre med lite utgifter itaget..


Har man inte kört fast så har man fegat..