Polaris IQ RR 600

Rossander

Medlem
30 nov 2010
26
0
1
Gävle
Har precis hämtat min IQ RR -09a, spritt ny! men jär jag tog en tur så va dämparna stenhårda i guppen efter leden, ska man ställa in dämparna själv? de är Walker evans dämpare, nu snackar vi i boggien, men jag tycker även att den lät konstigt i motorn, kanske är för att den är ny? har aldrig körd en RR eller en helt ny över huvudtaget, men visst var de skillnad på IQ H.On jag hade ^^

Patric
 

MAarkus

Välkänd medlem
1 sept 2010
278
0
16
Älvdalen
Kan vara start handtaget som ligger å skramlar mot plasten, så är det på min. Blir tyst om du håller i det lr kanske om du sätter nån gummilist runt
 

Rossander

Medlem
30 nov 2010
26
0
1
Gävle
Kan vara start handtaget som ligger å skramlar mot plasten, så är det på min. Blir tyst om du håller i det lr kanske om du sätter nån gummilist runt
ska kollas upp :)

du har ingen koll på det med dämparn i boggien? ska man göra den mjukare eller ska man låta den vara som den är orginal?
 

MAarkus

Välkänd medlem
1 sept 2010
278
0
16
Älvdalen
de sitter en svart fjäder på varje sida som ligger mot ett svart plastblock som du kan vrida på med typ en 19 hylsa. Om den breda delen på blocket ligger mot fjädern så är den på hårdaste, de finns 3 olika lägen.
 

dekspjuth

Välkänd medlem
19 aug 2008
304
1
16
Piteå
Vill du ha en mjuk skoter som ska få fint efter led, så sälj och köp dig en ledskoter istället för en iq!! :)