Polaris iq känns slö?

hasse89

Medlem
13 dec 2010
38
0
1
Norrland
var iväg och köpte en iq kring nyår och var helnöjd:) men nu när jag haft den ett tag så tycker jag att den känns slö och svag. om man står stilla t.e.x. och trycker fullt så orkar den inte riktigt. och i helgen var jag och några polare ute och körde efter en kraftlina och så kom det en rejält brant uppförsbacke. jag hade inte så hög fart men när jag körde upp för backen så orkade den inte så jag fick vända och köra ner:( en av kompisarna hade en 500ss och han klarade sig upp. nån som har något tipps på vad som är fel?
har även hört att iq;s ska gå på res så lätt men min lyfter knappt skidorna på plan mark. väldigt tacksam för svar!!!!;)
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Fjäder av i primärvarren eller sekvarren. Alt du har knövlat ihop utblåset.

Nerdrevad säger du. Jag har varit med om idioter som drevat åt fel håll,,,kolla upp drevningen om inget av de tidigare tipsen duger.
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
var iväg och köpte en iq kring nyår och var helnöjd:) men nu när jag haft den ett tag så tycker jag att den känns slö och svag. om man står stilla t.e.x. och trycker fullt så orkar den inte riktigt. och i helgen var jag och några polare ute och körde efter en kraftlina och så kom det en rejält brant uppförsbacke. jag hade inte så hög fart men när jag körde upp för backen så orkade den inte så jag fick vända och köra ner:( en av kompisarna hade en 500ss och han klarade sig upp. nån som har något tipps på vad som är fel?
har även hört att iq;s ska gå på res så lätt men min lyfter knappt skidorna på plan mark. väldigt tacksam för svar!!!!;)
Hade du nån skoter före du bytte till iq??
 

hasse89

Medlem
13 dec 2010
38
0
1
Norrland
Har kollat över variatorerna och det var bytt helix till en "ledvariant" så jag bytte till orginal och nu orkar den bättre;) får inte upp den riktigt på rullen så är de nån som har nå tipps på vad man kan göra för att få upp den bättre:) kanske inte är de bästa för skotern å köra på rullen men de är ju kul å rätt "häftigt":p