Polaris IQ FST -07 Bra eller dålig?

Ockelbo300s

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
16
Ockelbo
Sv: Polaris IQ FST -07

Jag har inte kört korta modellen, har själv en Switchback FST. Motorn går som sjutton, fast man inte tror det pga det lustiga ljudet. Du har inga problem med att hänga med (och tom dra ifrån) 800 - 900 2T samt RX-1.
Är tung, märks dock inte särskilt efter led men när det är trångt å trixigt känns tyndgen. Det tar tid att lära sig köra med denna motor då du får lägga om körstilen en hel del. Jag är dock kanonnöjd, dessutom är -08 motoruppdatering på G och då får man ca 160 hk de första 5 sekunderna.:)
 

Marcuscarlsson123

Aktiv medlem
12 nov 2007
94
0
6
Jämtland
Sv: Polaris IQ FST -07

Jag har inte kört korta modellen, har själv en Switchback FST. Motorn går som sjutton, fast man inte tror det pga det lustiga ljudet. Du har inga problem med att hänga med (och tom dra ifrån) 800 - 900 2T samt RX-1.
Är tung, märks dock inte särskilt efter led men när det är trångt å trixigt känns tyndgen. Det tar tid att lära sig köra med denna motor då du får lägga om körstilen en hel del. Jag är dock kanonnöjd, dessutom är -08 motoruppdatering på G och då får man ca 160 hk de första 5 sekunderna.:)
Okeej, tack så mkt:) Pappa ska åka o köpa en sån åt mig på måndag, skriver lite efter de vad jag tycker om skotern, blir min första helt egna skoter, ska bli så skojigt:)
En en gång, tack så väldigt mycket för kommentarerna, verkligen snällt!:)
 

Marcuscarlsson123

Aktiv medlem
12 nov 2007
94
0
6
Jämtland
Sv: Polaris IQ FST -07

Hämtade skotern nu idag!
Kan bara säga att jag är mycket nöjd. Klart de värsta jag kört. Otroligt bra vrid i motorn, inte många som hänger på känns de som:p
Jag är helnöjd av det lilla jag kört iaf:)