polaris iq 600r, trasig/dålig stator?

söderström123

Välkänd medlem
9 mar 2011
482
1
16
Tjena, har en iq som går otroligt dåligt, (kolla länken) http://www.youtube.com/watch?v=CKtmHlC_qUg&feature=youtu.be

Jag har rengjort avgasventilerna och dem går fint nu jag har även gjort rent förgasarna helt + luftfilter så dem är fin nu dem också, jag har också gjort ett komprov på den och jag hade 8kg på variatorsidan och 8,5kg på avgassidan vilket är helt okej enligt mig men nu har jag kommit fram till att de enda jag inte har kollat är statorn, kan de vara den som jävlas?
de är de enda jag kan komma på i dagens läge och jag har googlat runt lite och sett att många har börjat gått dåligt pga trasig/dålig stator och har pratat med en del som också sagt att de kan vara den men jag vill styrka min teori lite.

Den går även på båda cylindrarna och stiften är gyllenbruna och torra som dem ska vara också är gnistan fin.

Mvh Emil.
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Min fusion 600 beter sig likadant fast lite mildare när man hållit fullt i nån sekund, så hoppas nån här har koll på va de kan bero på. Trodde de berodde på snålgång men börjar bli tveksam.

Har du koll på vilken bestyckning du kör ?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.640
802
113
Kramfors
Sådär gick en iq 800 när en kontaktplint åkt isär som har med gasreglage att göra om jag mins rätt. Leta i kabelhärvan efter kontakt som åkt ivf.

Stator kan det förstås också vara = mät upp!
 

söderström123

Välkänd medlem
9 mar 2011
482
1
16
Min fusion 600 beter sig likadant fast lite mildare när man hållit fullt i nån sekund, så hoppas nån här har koll på va de kan bero på. Trodde de berodde på snålgång men börjar bli tveksam.

Har du koll på vilken bestyckning du kör ?
bara några minuter före de hände så gick den som ett spjut och gick riktigt bra och jag har 410 i huvudmunstycke, lågfart vet jag inte så de tror jag knappast den känner av så här i efterhand

Sådär gick en iq 800 när en kontaktplint åkt isär som har med gasreglage att göra om jag mins rätt. Leta i kabelhärvan efter kontakt som åkt ivf.

Stator kan det förstås också vara = mät upp!
får kolla igenom kabelhärvan då och se om nånting har farit isär, hoppas de bara är de!

ja jag ska mäta upp den ifall de inte är nånting som är löst