Polaris IQ 600 RR

Sneable

Välkänd medlem
26 mar 2009
280
0
16
Malå
Dom är ganska bra som dom är. Så man "brukar" väl inte göra det.
Men vissa gör det iallafall så det är väl upp till ägaren
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
du behöver inte böka nå med variatorerna..enda jag hade gjort är väl å smacka på en fjäder med starkare förtryck för att få upp tillslaget något:)...men de är ju upp till var å en..

annars tkr ja dom växlar riktigt fint...

MEN..OM du ska börja jämföra med R maskinerna, som många gör.genom att ställa den och trycka på å se vilken av maskinerna som drar mest res osv... ..så ställ för gudskull om boggin isf...RRen är så slapp dom första 15-20cm så du får ena jäääkla res med den..medans 440 och 600Ren har mkt stummare vilket medför att dom är svårare å dra upp...
 

aeqvist

Välkänd medlem
16 feb 2008
344
5
18
Skellefteå
du behöver inte böka nå med variatorerna..enda jag hade gjort är väl å smacka på en fjäder med starkare förtryck för att få upp tillslaget något:)...men de är ju upp till var å en..

annars tkr ja dom växlar riktigt fint...

MEN..OM du ska börja jämföra med R maskinerna, som många gör.genom att ställa den och trycka på å se vilken av maskinerna som drar mest res osv... ..så ställ för gudskull om boggin isf...RRen är så slapp dom första 15-20cm så du får ena jäääkla res med den..medans 440 och 600Ren har mkt stummare vilket medför att dom är svårare å dra upp...
Vilken färg på fjäder samt vilket tillslagsvarv kommer man upp i då ?
 

_yamaha_

Medlem
1 jan 2000
40
0
1
Kalix Sverige
Visit site
du behöver inte böka nå med variatorerna..enda jag hade gjort är väl å smacka på en fjäder med starkare förtryck för att få upp tillslaget något:)...men de är ju upp till var å en..

annars tkr ja dom växlar riktigt fint...

MEN..OM du ska börja jämföra med R maskinerna, som många gör.genom att ställa den och trycka på å se vilken av maskinerna som drar mest res osv... ..så ställ för gudskull om boggin isf...RRen är så slapp dom första 15-20cm så du får ena jäääkla res med den..medans 440 och 600Ren har mkt stummare vilket medför att dom är svårare å dra upp...


Hur då ändra? man vill jua ha res:)
 

simpab

Välkänd medlem
5 nov 2007
350
0
16
Luleå
Jag har också 44mm matta och nonslip 8t men funderar på att dreva ner den till 21/41. behövde du korta kedjan då?