Polaris iq 600 rr (SE?)

Kuba

Välkänd medlem
4 dec 2016
101
1
18
Gävle
Dags att införskaffa mig en skoter och sneglar mot den förlängda iqrr:en.
Men har lite funderingar kring vad man bör kolla efter när man köper begagnad? vad har den för bristningar?


Just nu sneglar jag mot denna:

https://www.blocket.se/gavleborg/Polaris_IQ600_RR_SE_70560022.htm?ca=5&w=1

Vad tycker folket? ser den fräsch ut? Ser att det är en vanlig 09a iq rr som förlängts efteråt, dvs inte en "riktig" SE. Hade en polare som tyckte att förlängningen av tunneln såg svag ut, stämmer det?
 
Last edited:

tobiiash

Aktiv medlem
20 mar 2013
53
0
6
en SE är en förlängd RR. Dvs ingen annan boggie i SE utan bara polaris förlängning av org boggie i en RR
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Som tobiiash skrev är det så där en iq 600rr se ser ut original, förlängning från trackusa.
Håller gör då förlängningen både skenor och tunnel, det behöver du inte vara orolig för.
Ang skicket måste det nog kontrolleras på plats, även det där med milen är lite att ta med en nypa salt.
Då den lika gärna kan ha gått med varvmätaren istället för hastighetsmätaren och då saknat trippmätaren.
Så milen är inget att lita på. Så bedöm helheten.
Spindlarna brukar vara slut, iaf min erfarenhet, skulle isf satsat på att byta a-armar och spindlar till modell modernare.
 

Kuba

Välkänd medlem
4 dec 2016
101
1
18
Gävle
Som tobiiash skrev är det så där en iq 600rr se ser ut original, förlängning från trackusa.
Håller gör då förlängningen både skenor och tunnel, det behöver du inte vara orolig för.
Ang skicket måste det nog kontrolleras på plats, även det där med milen är lite att ta med en nypa salt.
Då den lika gärna kan ha gått med varvmätaren istället för hastighetsmätaren och då saknat trippmätaren.
Så milen är inget att lita på. Så bedöm helheten.
Spindlarna brukar vara slut, iaf min erfarenhet, skulle isf satsat på att byta a-armar och spindlar till modell modernare.
Tack för svar!
har sett att vissa iq rr är "motorhuset edition". Någon aning om denna är de? den har ju motorhuset märket på sidan:)