Polaris IQ 600 07 - felkod

Henke800

Välkänd medlem
4 nov 2015
150
3
18
Smedjebacken
Hej, skriver detta då vi ska felsöka en kompis skoter i helgen.

Motorlampan blinkar 7 gånger. Kommer direkt man försöker åka iväg.
Motorn går bra i övrigt, känns som att den går i "felsäkert läge" när lampan tänds.

Startar lätt och går rent annars. Vad kan detta vara, någon som har erfarenhet av detta? Är det några kända fel på denna modell?


Gäller som sagt en Polaris Switchback IQ 600 HO 2007.
Någon som kanske har eller vet vart man kan få tag på en service manual till denna?

Tack på förhand
 

Henke800

Välkänd medlem
4 nov 2015
150
3
18
Smedjebacken
Yes, duktigt som jag är gjorde jag en googling innan jag skrev inlägget ;)

Tyvärr tycker jag inte att det säger så mycket då det kan vara allt mellan spridarna (himmel) och statorn (jord). Att det är något med insprutningen är ju ett faktum. Frågan är bara vart man börjar. Får väl börja med att koppla på ett färskt batteri och se till att ingen kabel är glapp/avskavd.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.086
887
113
Stora Blåsjön
Kolla så det inte är gashängsbrytaren i gashantaget som strular, har för mig att den inte ger korrekt felkod när det är denna som spökar.
 

Henke800

Välkänd medlem
4 nov 2015
150
3
18
Smedjebacken
Tack, för tipset! Vi kollade det på en gång. Brytaren verkade uppföra sig normalt.
Dock kunde vi kanske snabbt konstatera att insugsgummit hade spruckit. Reagerade att den låg något högt på tomgång när vi startade.

Iaf, nytt gummi är beställt. Borde vara källan till felkoden om han får mer luft än normalt, antar då att ECUn tror att spridarna inte levererar den mängd dom ska för att den går magert.