Polaris Iq 440/800-05?

NojjaN

Medlem
30 sept 2012
26
0
1
Hassela
www.youtube.com
Hej! Nu ska jag skaffa ny skoter och då har jag och pojken hittat en Polaris Iq 440-05 med en 800 Motor i. Det sitter dubbla Rör och stingers på den.. Men Jag ör lite tveksam för att dom byggt om Skoter. är det seriöst och kommer den gå bra om man skulle köpa den. Eller är det bara något rappel..

Tack i Förhand..

//Noah
 

freddeboy

Medlem
2 nov 2012
38
0
1
piteå
Ja har själv en iq 440/600 -05 med en -07 fusion motor, med tikka slutburk, öppna filter, v-force 3. men jag tycker att det är en bra maskin som jag har, men du tänkte med en 800, det är ju mer att köra med. Om du kör försiktigt så är det inge problem med den skotern, man behöver inte hålla stumt i 30 sek, jag tror att det är en riktigt rolig maskin;)
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Att köpa en skoter som håller är alltid ett vågspel, och att köpa en ombyggd (hemmabyggd?) gör oftast inte saken bättre.
Det finns självklart hemmaskruvare och även företag som byter motorer i skotrar när det inte lönar sig att renovera den gammal eller man är ute efter mer kraft som kan göra det riktigt seriöst. :)

Jag kör själv en 440/600 -07a och jag har inte hunnit äga den länge nog för att kunna ut att provköra den, men just det exemplaret jag köpte var i oerhört stort behov av en riktig service. Så om du köper den rekommenderar jag dig att lämna in den på service hos en återförsäljare om du inte kan göra det själv. :)
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Köper du en 440/800 mod BÖR du kunna skruva själv och ha en del kunskap. Är det den med vit huv på blocket?
Om du ska köpa en maskin "till pojken" köp något standard med insprutning. Minst svordommar och bekymmer... :)
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Köper du en 440/800 mod BÖR du kunna skruva själv och ha en del kunskap. Är det den med vit huv på blocket?
Om du ska köpa en maskin "till pojken" köp något standard med insprutning. Minst svordommar och bekymmer... :)
Håller med dig där, antingen det eller om du köper pojken en Nytro eller en nyare Phazer.
Dock så är de maskinerna relativt tråkiga original, men för en ung kille/nybörjare? (ålder på grabben?) så kan det ändå vara något som är fullt tillräckligt. :)