Polaris indy trail 500 problem!! snälla snabb hjälp!

Aktiv625teddy

Aktiv medlem
17 jan 2009
94
0
6
30
Hammerdal
Hejsan. Har en polaris indy trail 500 som startar och går. Går skitbra bra på höga varv och spinner gött, men helt plötsligt så bååar den bara och stannar helt, oftast så fort man släper gasen, men även under jämn gas (dock inte full)!! Vad kan vara fel? Ned surning? Tändstift? :hmmmm2: E rätt van å skruva så kom med era teorier så testar jag!
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
kolla så "nödstoppen " som sitter i gashandtaget är hel. den brukar krångla på gamla maskiner även polaris fyrhjulingar.

ryck ur den svart/vita kabeln som går till cdi boxen på så vis fungerar inga stoppar och provkör, dör den då kan du kolla bränsle och tändspole samt mäta upp tändplattan.

mvh
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.637
799
113
Kramfors
Rengör även förgasarna. Och kolla så soppa pumpen svätter bra bara genom dragstart med slang lös från en förgasare.
 

mkjn2

Medlem
4 jan 2010
12
0
1
Leksand
kolla så "nödstoppen " som sitter i gashandtaget är hel. den brukar krångla på gamla maskiner även polaris fyrhjulingar.

ryck ur den svart/vita kabeln som går till cdi boxen på så vis fungerar inga stoppar och provkör, dör den då kan du kolla bränsle och tändspole samt mäta upp tändplattan.

mvh
Hur mycket ska tändplattan generera när man drar? min genererar 4 och min kompis 3,5-4
 

Aktiv625teddy

Aktiv medlem
17 jan 2009
94
0
6
30
Hammerdal
Jodå, soppapumpen pressar på bra.. MEN jag känner mig som en Idiot!! Vaf*n, klart de e membranen i bränslepumpen :O Såå Jefla tydligt :D