Polaris indy surar! HJÄLP!!!

SpejseS

Välkänd medlem
4 okt 2010
291
0
16
Örnsköldsvik
www.youtube.com
Min indy 500 sks från -89 som är förlängd till 365 me 32mm kamhöjd surar ihop vid gaspådrag.

Variatorn e nyrenoverad, nya kolvar och ringar, förgasarna e rengjorda och nya nålar hänger där och nya insugsgummin.

Tomgången ligger på nästan 3000 varv, jag lyckas inte få ner den hur jag än försök, endast choke hjälper!
Stiften ser förövrigt väldigt fina ut.

Lekte runt med nålarna men fick nästan ingen skillnad.

Film klipp så ni kan höra hur han låter: [video=youtube;MuofJSj4x8w]http://www.youtube.com/watch?v=MuofJSj4x8w&feature=youtu.be[/video]
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.642
802
113
Kramfors
Packbox bakom variatorn eller svänghjul kan läka,, testa med startgas om motorn reagerar på det då är den väck. Ha motorn på så jämn tomg som möjligt när du sprutar startgas. Den packboxen kan bytas utifrån med lite vilja och våld.

Ta även kompprov.
Kolla att inte avgasutsläppet är ihop knycklat.
Ang hög tomg ,,har du provat skruva på luft/bränsle blandskruven?

Om inget av ovan så kan ljuddämparen ha rostat sönder inv så plåtar täpper igen den det hände en kompis till mig på en exakt likadan maskin och årg. Det tog XXXXX ant timmar innan det uppdagades. Du kan skaka dämparen och skrammlar det i den lär den vara sönder. Men den rusande tomg talar för läkande insug eller packboxar på vevaxeln så rasad slutburk är högst otroligt. Även packboxen bakom svänghjul kan läka men det är mer sällan än den bakom variatorn. Om inte motorn reagerar på startgas bakom variator så försök spruta startgas bakom svänghjulet också.

Och slutligen är det inget av ovan problem kan högfartsspolen i statorplattan vara väck men den går mäta upp.