vad jag vet så funkar polaris gamala efi bra tills den börjar krångla då kan det bli ett h-vete. skulle hellre titta på en annan skoter om jag va du det är inga bra motorer polaris gamm-tripplar
Okej, vet inte om killen som har den säljer den, men om han gör de så kanske ^^ har typ ny 38mm matta,enkel och
dubbeldyna,back,crosshuv+orginal,cross styre+orginal, variator kit sen så tror ja han har trimmat den lite får se vad som händer, kan eventuellt få de för runt 20 om han säjer den
EFI är det mycket rykten kring och det finns många som bytt till förgasare för att de inte fattar eller ids lära sig. Däremot kan man ju göra fynd genom att köpa en RXL med "trasig EFI"... Det går att få ut felkoder och det går att mäta upp givarna - inga problem och bra mycket enklare än att hålla på att bestycka förgasare osv för att få motorn att gå bra under olika förhållanden.
En RXL går rätt hårt även med dagens mått mätt och det är klart att folk har utnyttjat effekten också... Men över 12-15.000 skall man nog inte gå, det finns modernare skotrar i samma prestandaklass för ca 20.000 och uppåt och då är det andra bullar vad gäller chassi etc.
Hehe det är inte säkert att man måste göra det...jag hade en Rxl -92 den krånglade aldrig.Rxl är en ganska fin skoter min satt efi kvar på och den startade alltid på andra rycket.
det är inte efi:n jag klagade på men de kan vara andra slit delar. tex fäderklakar, tändstift, tändhattar, variator rem, plastbelag , slides, dynöverdrag,renovera variatorerna,
listan kan bli lång.
men kolla så att primär variatorn är i bra skick oftast rullarna som börjar bli platta o slitna.
sj köpte jag 3 rullar till min Xlt i fredags för 702 kr inte så billigt.