polaris indy 500 sks booopar.

loffe

Välkänd medlem
3 mar 2008
332
0
16
ume
Var ute och körde med min polaris igår och den går hur fint som helst då jag kommer upp i varv men på vägen dit så går den betydligt sämmre. den orkar ingenting och det känns som att den får hur mycket soppa som helst. bytta huvudmunstyckena så det sitter 280 där nu, sitter nån guldfjäder i variatorn(hur stark fjäder är detta?).

Det ärprecissom att den inte orkar, i lite snö booopar den mycket mer och det känns precis som att man håller på att köra fast sen då man kommer på led tar det nån sekund innan den går upp i varv och sticker iväg som ett spjut.
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Vad ligger ditt tillslags varv på?
hade exakt samma problem med min gammla indy den gick inte alls i lössnön hade 2300rpm som tillslag. så ja böt till en grön fjäder då funkade det kanon primären orkade inte alls med i lössnön men med den gröna blev det 100ggr bättre.
 

loffe

Välkänd medlem
3 mar 2008
332
0
16
ume
inslagsvarvet ligger på en bit över 5000 vill jag minnas så tycker det inte borde vara problemet. ska dock skaffa anna fjäder till han då denna fjäder inte verkar vara vad jag vill ha. Ska ut nu och se vad för lågfartsmunstycken som sitter iden och även blåsa rent. om det äär någon som vet i vilket läge nålen ska vara på dessa så vore det av intresse då den just nu är i översta jacket(längst ner) och skulle inte tro att det är orginal.
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Nålen får aldrig ligga i nedersta jacket, sätt den i mitten så ser du om det blir bättre, alltid bäst att utgå från mitten sen köra på låga varv och känna efter om den ska upp eller ner och då sänker/höjer du 1 snäpp åt gången. Passa även på att kolla synkningen på förgasarna när du ändå är där och pillar.
 

loffe

Välkänd medlem
3 mar 2008
332
0
16
ume
Satte nålen i mitten och skoter började gå betydligt bättre, hade sett fel, nålen var högst upp inte längst ner. Den vart mycket roligare att köra nu.

synkning på förgasare är svårt tycker jag harskruvat ut luftskruven lika på båda nå mer man kan göra?


har lite problem med att få till tomgången men det löser sig med lite till pill.