Polaris indy 440 variator problem?

Rikuu

Välkänd medlem
24 nov 2008
162
0
6
hapar
Hej va ute o gled men min polaris idag så började det låta utav helvete plötsligt och jag tyckte det lät som från variatorn så skörde jag hem. Hemma kollade jag lite o märkte att sekundären snurrar tomt alltså det går att snurra runt dän med händerna hur många varv som helst.! :S ??? Hjälp mig fort tacksam för svar!!

Rikuu

Välkänd medlem
24 nov 2008
162
0
6
hapar
Om det inte är kedjan så vad är problemet att variatorn snurrar tomt och det låter så fruktansvärt illa?

Rikuu

Välkänd medlem
24 nov 2008
162
0
6
hapar
Behöver jag avdragare för att ta lös sekundären ?. Vartifrpn får mån nya krysskil isåfall? HJÄLP FORT TACKSAM FÖR SVAR!..

dahlqvist_

Välkänd medlem
4 feb 2008
418
0
16
Fällfors, Skellefteå
Det är bara att lossa bulten på sekundären sen dra ut den, du behöver ingen avdragare.

Krysskil beställer du nog lättast via en återförsäljare, eller en verkstad.

Rikuu

Välkänd medlem
24 nov 2008
162
0
6
hapar
Har plockat lös sekundären felet är inte på den.! Tog fast i axeln o den snurrar tomt.! Vad är felet vad ska jag kolla nu? TACK I FÖRHAND

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
öppna kedjehuset du har ras. den gick nog på sista versen in i garaget det är min gissning dessutom behöver du inte ta av sekundären för att kolla krysskilen, det är bara att bromsa o vrida sekundären. inget mottrånd = ingen krysskil....