Polaris indy 340 , 400

Ockelbo 600-2

Välkänd medlem
14 apr 2008
132
0
6
Luleå
Nog håller den alltid, sedan som Yamaha.Srx.700 sa så går den mycket bättre än ET'n i snö, dock tror jag Indyn är dyrare, men vet inte. :hello:
 

maqqe17

Välkänd medlem
18 aug 2008
492
1
16
Skellefte
Förutom att den ser ut att ha varit med tre världskrig i frontlinjen så funkar den nog som en förstaskoter. :rock:
Har nån varit och sågat bort lyftbågarna fram på skidorna? :confused:

Om du har en budget på 4000 så kan du nog inte få nån bra Indy tror jag... Köp denhär och polera till huven på den så ser den bra ut :)
http://www.***********/vasterbotten/Burka_cup_amne_21452832.htm?ca=2&w=1


Men egentligen tycker jag att du borde ha nån enstånka, lättare att få lös när man kör fast och är 12 år :cool:
 
E

eMe181

Hehe okej, men att köra fast gör man inte om jag e ensam :p jag och min kusin (10år) körde fast med den nya modellen av yamaha phazern i ett dike tog 36 min för oss att ta oss lös xD :p
 
E

eMe181

Men jag har verkligen fastnat för en et transpporter och har hört att dom tar sig mycket bättre i snön än korta versionen!
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Okej. Men det var som det jag menade. Om du ska köpa en ET så måste du köpa en sån annars tar du dig absolut inte någonstans om det är mycket snö. Dom går ju ändå hyffsat i snö.
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Köpte en et 340-83'a förra hösten, med trasig boggie och matta, (korta varianten)

Bytte till mig en br250-boggie, hade en 345-matta med 19mm kammar liggandes, bytte drivhjul till rätt delning (2.52), förlängde bandtunneln lite.


I första pudret som kom, så ville inte skidorna "flyta upp" i snön, utan den plogade, och fastnade lätt, (ska försöka åtgärda det, med bredare belag och bukplast)

Annars flöt den riktigt bra i snön, blev direkt sambons favoritskoter så hon fick den. perfekt inne i skogen, och där det är trångt, bra flyt i de flesta snösorter, förutom det värsta pudret.

Bytte sen bort min ext 530 mot en ockelbo 4500 för att kunna hänga med i skog och ospårat, för extn var chanslös överallt utom på led...

så en lång et 340 t är inte alls en dum maskin, och riktigt pigga för sin ålder och med tanke på hur lite soppa de drar.
 
E

eMe181

Hehe okej, kanske blir indyn som haft ett världskrig i fronten :p ska kanske byta min fyrhjuling mot den :p
 
E

eMe181

Edit, går inte punga ut nån extra lax :( Hans företag håller på att gå i konka :(
 
E

eMe181

Lol min farsa köpte en skidoo mxz 440 men trasig boggie och den misstände han betalade typ 5500 :p boggien är fixad , har bara ett problem vad kan det vara när den misständer? :):bootyshake:
 
E

eMe181

Vi bytte tändstiften , nu går den som en pärla :p Skoj att kö på lägda :p måste vänta till snön kommer nu :/ hur fort går dom ungefär? :)
 

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Jo det har jag ju läst, men det kan ju lika gärna vara en fläktkyld eftersom att det enda man vet är att det är en "mxz 440".
Han ville ju veta topphastighet...