Polaris fusion drevning

bodaby

Medlem
3 aug 2009
16
0
1
Järvsö
Hejsan!
Jag ska nu dreva ner min fusion 600 -06 då de är så förbannat högt drevade, jag behöver inte en skoter som går 180km/h då jag alldrig kör så fort :lol:

Hur som hällst jag har läst att "fusionären" rekommenderade (22/40) istället för orginal (23/39), då kan man också behålla kedjan.

Men hur många splines har dreven, är det 15 11 eller 13?

Frågar nu så ja slipper kolla up det själv :cool:

Sen om någon annan som har haft en fusion 600 kanske rekommenderar en annan drevning så kom gärna med förslag och förklara varför.

Tack på förhand :smile1:
 

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
Hej!
För att kunna behålla kedjan så krävs det naturligtvis att delarna är i gott skick. Jag skulle tro att du kan ta ytterligare ett kugg på lilla om du vill, men
inte 2 då det blir för snäv kurva mellan drev och sträckare.

Obs!....Se till att maskinen är uppdaterad med förstärkningen till kedjehuslocket. Det servicemeddelandet hade inte jag fått och ledde naturligtvis till
ett haveri på drev och kedja.

Antal splines är 15st 100% säker

Mvh/Jörgen
 

bodaby

Medlem
3 aug 2009
16
0
1
Järvsö
Tjenare!
Okej, 21/40 blir det, kedjan och allt är i god kondition och skotern har bara gått 240 mil.

Vet du någon bra återförsäljare? Både på rinab och duells hittar jag bara toppdrev men inge bottendrev... Sen på skoterdelen.se hittar jag inga som ja vill ha...
 

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
Motorhusets hemsida har prislistor i excel format och den prissättningen ska alla återförsäljare rätta sig efter.
Använd länken till polaris sprängskisser så hittar du artikelnumret du ska söka efter i prislistan.