polaris fusion 900 drivrem

ice

Medlem
24 apr 2009
10
0
1
Har precis köpt en fusion 900 , har hört att dom äter remmar men att den dyra ska hålla ..Kan nån svara på vilken det är ??

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
3211115 är remmen. jag kom mellan 70-120 mil på en sån jag. sen en gång när jag bytte rem så pröva jag en ultimax 3 som jag köptt i usa för 300:- och den såg som ny ut efter 120 mil men sen så tappa jag bort den under sommarns så hur länge den skulle ha räckt vet jag inte.men betyligt mer värt än att köpa en orginal för 2000:- när pirat håller lika bra, jag märkte inte heller n´ågon skillnad i prestanda. sen finns ju ultimax xs som ska hålla ändå bättre än 3:an. den kostar ca 75 dollars plus frakt i usa.

ice

Medlem
24 apr 2009
10
0
1
3211115 är remmen. jag kom mellan 70-120 mil på en sån jag. sen en gång när jag bytte rem så pröva jag en ultimax 3 som jag köptt i usa för 300:- och den såg som ny ut efter 120 mil men sen så tappa jag bort den under sommarns så hur länge den skulle ha räckt vet jag inte.men betyligt mer värt än att köpa en orginal för 2000:- när pirat håller lika bra, jag märkte inte heller n´ågon skillnad i prestanda. sen finns ju ultimax xs som ska hålla ändå bättre än 3:an. den kostar ca 75 dollars plus frakt i usa.
okey . har du drevat ner din el?

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
drevade ner min min till 39/23 istället för orginal 37/25, då kan du behålla kedjan. men jag gjorde detta inför denna säsong i samband med att jag bytte till 44 matta så jag hann bara köra ca 70-80 mil innan jag sålde den men vart rekomenderad dennna drevning av motorhuset, och jag tyckte det funka bra. inget remslitage alls på dom 70-80 milen jag körde med den så iaf.
orginal går dom ju tokfort var upp i 191 på mätarn med min en gång och hade nog kunnat fått upp den mer om jag inte släppt. så neddrevning är att rekomendera

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
44
Kiruna
Har du de nyaste updateringarna som minskade remproblemen? Motorkuddar etc byttes.

ice

Medlem
24 apr 2009
10
0
1
Har du de nyaste updateringarna som minskade remproblemen? Motorkuddar etc byttes.

yes alla uppdateringar är gjorda .
Och har beställt 2st ultimax 3.
Tror ändå att det kommer bli en nerdrevning också.

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
yes alla uppdateringar är gjorda .
Och har beställt 2st ultimax 3.
Tror ändå att det kommer bli en nerdrevning också.

Dock är ju Ultimax XS rekommederad för 900:an. Kör med XS på min 600:a. Tidigare åt den remmen men nu är det inga problem. BETYDLIGT bättre än Polaris Orginal Remmar (De är skit remmar).

Så XS skulle jag ha valt pga av hållbarheten. Klart värt de lilla extra. En bekant har samma rem på en RMK 900 166" och den klara sig fint än så länge!

steklund900

Aktiv medlem
14 nov 2008
52
0
1
Långsele
Men grabbar (gissningsvis..) jag har kört över 300 mil med samma polaris originalrem och det är inget slitage på den över huvud taget för utom det normala, så antingen så gubbkör jag nå´t alldeles eller så kanske alla inställningar på maskinen är bra. Det vore lite konstigt om alla fabrikat buggade in remslitage i sina maskiner. Behöver man inte dreva för axet eller annat behov kan man kolla att alla parametrar är korrekta. Slitageproblem är inte roligt för det blir dyrt och man njuter inte lika mycket när man kör men jag skulle börja med inställningarna först i alla fall och sen dreva. MVH Stefan