Polaris Fusion 600 HO -06 eller Ski-doo Rev 600/800 -03?

Niklas63

Medlem
25 jan 2007
38
1
1
Örnsköldsvik
Jag ska byta skoter nu och jag har fastnat för Polaris Fusion 600 HO -06 och Ski-doo Rev -03 600 eller 800.

Vilken skulle ni ha köpt och varför? Jag har ej haft möjlighet att köra någon av dem.
 
Reactions: Elias_jämtland

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Utan tvekan en Rev dels att dom är 100 gånger snyggare, mycket lättare och en riktigt bra skoter =)

Köp en Rev 600-03 du blir inte missnöjd
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Nu ska vi inte underskatta fusion hära,
Reven är inte MKT lättare några få kg dock känns den tyngre att köra än vad Fusionen gör.
Dels för att reven har dom idiotiska Precisions skidorna.

Fusionen är faktiskt en riktigt smidig maskin som är trevlig att åka på, går riktigt fint efter leden och även helt okey i lössnön, går även att leka och hoppa med. Polarisen har även 10ggr bättre dämpare och en pålitlig motor och vassare motor, jämnfört med skrotax, inte för att smutskasta skidoo men dom är inte kända för att ha världens bästa dämpare och motorer.

Skulle säga prova båda maskinerna innan du bestämmer dig.
Jag har kört båda maskinerna och skulle faktiskt inte kunna bestämma vilken maskin jag skulle tagit, skidoon har dock snäppet vassare körställning, men som sagt prova båda innan du bestämmer dig.
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Så du menar att reven är lättare men KÄNNS mycket tyngre just pga skidorna?


Har själv en rev 600 03a, och kan säga att körställningen med en höjare på kan tamme fan inte bli bättre! Helt underbar. Dämparna kan jag inte heller ge någon negativ kritik då dom aldrig har ens slagit igenom, än. Nyrenoverade till en viss del, men då har jag inte kört lugnast heller. Skulle ha plockat reven.
 

emil_

Välkänd medlem
14 mar 2006
300
0
16
34
Bollnäs
jag skulle ha tagit rev'en.
varför slutade polaris med fusion?
vart ju bara 2 år.
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Kanske formulerade mig lite dåligt dära.
Reven känns inte tyngre utan mer tungstyrd.
Fusionen känns heller inte tung att köra och är faktiskt inte så tung.

Håller med reven är oxo en fin maskin, men som sagt jag skulle ha provat båda innan jag bestämmde mig.
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Kanske formulerade mig lite dåligt dära.
Reven känns inte tyngre utan mer tungstyrd.
Fusionen känns heller inte tung att köra och är faktiskt inte så tung.

Håller med reven är oxo en fin maskin, men som sagt jag skulle ha provat båda innan jag bestämmde mig.
Då är jag med i svängarna! Fast jag tror inte jag kan hålla med dig där, har iofs inte tänkt på saken. Men har då tydligen aldrig upplevt den som tungstyrd då jag aldrig tänkt på saken.



Elr jaa.. är man hulken så är man :laugh: hehe
 

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
Jag skulle säga att du får mycket för pengarna om du köper en fusion.
Det justerbara styret är en höjdare.
Att det bara blev 2 år för fusion chassit beror ej på att det var en dålig skoter. det är trots allt inte mycket som skiljer från den nyare varianten om man bortser från huven.

Motorn och variatorkalibreringen är grym och acctestet som snowmobile utförde talar väl för sig själv.

Jag tror du hittar en 06:a för en peng strax över vad folk begär för sina 03:eek:r. Och det hade gjort mitt val enkelt.

Dessutom så ska du höra dig för om revens brister på motorsidan.

Sist men inte minst. Provkör dom båda och låt plånboken bestämma!
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Du har väl hört talas om REV-knän ;) (ont i knäna efter att ha kört långt med REV pga skarp vinkel). Bla det BRP fixade till med nya XP-chassit. Kör man aktivt och mest står spelar det ju mindre roll :D

Provkör säger jag med! Fusionchassit är väl i stort identiskt med nuvarande IQ, mest kosmetiskt som skiljer.

/Matti
 
Reactions: Elias_jämtland

Niklas63

Medlem
25 jan 2007
38
1
1
Örnsköldsvik
Hur mycket mer kan en Fusion Dragon med Walker Evans dämpare vara värd jämfört med en vanlig Fusion?

Nån som vet om det är märkbar skillnad körmässigt?
 

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
Det sitter Walker Evans på den röda modellen oxå, dock inte av klickermodell i framvagnen som dragon har.
Och av den anledningen så tror jag en dragon är värd ca 4000:- mer.

Körmässigt borde det inte vara någon större skillnad.
Tror man kan köra lika hårt med båda, pga att boggin är identiskt lika och hitintills så har den stått för begränsningen för hur hårt man kan köra.
 

indyman

Medlem
27 nov 2010
32
0
1
Edsbyn
jag hade utan tvekan köp fusion:en! jag har själv köpt en nu för 4v sedan har inte kört den men är väldigt nöjd ändå! styrhöjare och ställbart styre kan man drömma om nått bättre? sen har man ju evans walker dämpare + att de är en -06 ist för en svettig -03 som någon har saggat på i 3år mer. och dessutom har ju skidoo rotax motor vilket man har hört att de inte ska vara världens bästa! valet var lätt för mig iaf som hade samma funderingar som dig!