Polaris Edge

Dave

Välkänd medlem
1 jan 2000
104
0
6
Sveg Sverige
Jag fatta mej inte på endel av er.?! Ni som inte ägt en Arctic Cat.! Va f-n vet ni då? Era "kompisars" historier??! Man ska inte snacka om man inte vet.! Visst finns det modeller som inte håller måttet men det gör det av alla märken.! Sen var det väl inte det som detta "brev" handlade om från början?! Alla har vi favvomärken men man behöver inte snacka skit å så om sånt man HÖRT,jag kör själv Arctic Cat ZR600-98 och är skitnöjd.! Skulle inte vilja ha en annan.! Sen beror det väl lite på hur man sköter dom oxå.?! Byter oljer,renoverar osv...Sluta snacka så j-vla mycke skit..!
 
S

skoter token

våran bearcatn har då inte krånglat, tvärtemot går som #####
 
J

jonathan

arctic cat suger fett... vet nog vad dom går för!!!!!

åt helvete me ARCTIC CAT
 
P

POLARIS.

Polaris Edge X 600-01.
Den vann alla jämförelse tester i olika skoter tidningar som den var med i, pga att den var mest lättkörd av alla skotrar i 600cc klassen samt att orginal dämparna var komfortabla i så väl låga som högre hastigheter. Om man ska köra cross så måste man byta dämpare men den tillhör i alla fall en av skotrarna med bäst orginal dämpning.
Motorn är även den en av de rappast om inte den rappaste i 600cc klassen.
Vad gäller ARCTIC CAT så ska man köpa de från års modell 98 och framåt, de är inte något sämre än andra skotrar. Ski-doo och Lynx kanske har bäst hållbarhet pga Rotax motorerna som är de bästa 2takts motorerna till snöskotrar som finns. Men jag har själv haft en ZL 500 -98 års modell och det var alldrig något fel på den.
 

henrik2

Rookie sledder
1 jan 2000
18
0
0
JAG säger bara.
SKI-DOO SLASH LYNX har nog pungsvett i tanken. det suger omedvetet så ##### hårt att de är lika att skrota dem direkt ur fabrik. istället för att ta dem till en skoterbutik sätt dem i en kross i stället så blir man av med skiten.

Mxz .. är bland de roligaste ja har hört talas om .. skär dem inte så spökar dpm:en, h.a.c.en .. eller så flyger de variator delar blir sprickor i chassiet, mattorna ryker som ingenting på alla SKI DOO SUMMIT .. samt lynx RANGER mtn.

dålig gummiblandning säger många.

POLARIS har haft ett prob på sina skotrar de är årets åttahundra som slår lite dåligt.
JESUS vilket skräp de är. jippie.. NOT

SKI-DOO LYNX BOMBARDIER whatever. :) de ligger sist är fulast å ligger mest inne på rep. samt när man kommer till en bombardier handlare så slänger de upp en ny trailing arm innan man har sagt vad man är ute efter. :) snacka status.

Polaris regerar, allt annat kan dra åt skogen.
 
J

jonathan

håll käften du din ##### ### du har inte ens haft en ski-doo så håll käft... har du ens någon skoter alls värkar lite så!!!! ja däremot har ägt en kawasaki drifter en ski-doo formula plus -93 en arctic-catzr 440 sno-pro -98 en ski-doo mxz 600 -01 en polaris 600 X edge -01 och nu som bäst har jag en ski-doo mxz X 600 -02 och av dom alla har ski-doon varit överlägset BÄST!!!
 
J

jonathan

jaha....... men enligt MIG är SKI-DOO ALLRA BÄST inte låss ja va tuff för att jag har haft alla de där skotrarna jag menade ju att jag har lite erfarenheter av olika skoter märken
 
J

jonathan

jaa jag är från finland och vi vät mer om skotrar och hur man skall köra dom än ni svedopelles!!!!!!!!!!!!! kolla alla resultat från skotertävlingar o se vem som har mer vinster finland eller sverige
 

polaris

Välkänd medlem
1 jan 2000
130
0
6
Artic Cat vågar man inte köpa pga. alla motor och dämpar problem nästan varannan artic cat 02 skar minst 3 gånger under den säsongen och fick byta dämpare efter 40 mil.
 
A

a

så konstigt att skidoon var bäst då den är nyast??
nä håll er till polaris ifall ni vill åka fort