Polaris Edge

flunken

Aktiv medlem
1 jan 2000
52
0
1
Skrämmande läsning här ovan (och då menar jag inte inläggen av offren med fanatisk märkesfixering).

Jag har varit sugen på en Edge/ProX men efter att ha hört talas om Polaris taskiga attityd i servicefrågor vågar man ju inte satsa på dem! Skulle vara intressant att höra kommentarer till ovanstående från någon ansvarig på Polaris Skandinavien...

/P
 
P

Proxxxen

Jag var nöjd med min 02a.toppenskoter.Var den inte piggast i klassen???
 

proxy

Medlem
1 jan 2000
48
0
1
Japp det var den piskade alla i testerna... Är nöjd med min -02 oxå men jag kan hålla med om att servicen kanske inte är den bästa. Har inte haft några problem men tillbehören har jag fått vänta på i evigheter....
 

Juhan

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
Luleå Sverige
vet inte om andra haft problem med överhettning med sing polaris -03.a? min 500:a har aldrig varit nära på överhettning trots lång körning på blank is och skare. vet ej hur det är med -02.orna men det sattes in en extra kylare till -03:eek:rna har jag för mig.
 

proxy

Medlem
1 jan 2000
48
0
1
Min -02 Edge x 600 har gått varm en gång.. Då var det varmt ute åsså körde vi i ett safari så det gick inte fort.. Som jag ser det går den inte varm om man har lite fart så det river upp snö från mattan... Men i mes tempo har den tydligen lätt för att gå varm...


 
T

Team Arctic

Jo, är inte emot Polaris på något sätt. Men det låter inte så vackert det där som skrevs. Men om jag var du så skulle JAG heller satsa på en Lynx eller en Arctic.
 

polaris

Välkänd medlem
1 jan 2000
130
0
6
polaris storm är väl ändå den sämsta skoteren polaris storm har gjort,åt helvete med alla 3 cyl polarisar köp du en edge!!!

"vettiga svar var de juh"
 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Jag har inget emot polaris maskiner som borde framgå av tidigare inlägg, men med attityden som Polaris har och service nivå så blir det nog faktiskt en AC som nästa maskin, trots att jag är nöjd med min X600 -02. KGK har inte en näsan i vädret attityd.

Förklara en annan sak för mig, varför fundera på ProX överhuvudtaget, du kör inte fortare på den i det fria, den håller inte bättre... enda fördelarna du kan ha är på bana / tävling ( nära till depå )... Lägg hellre extra pengar på variator bestyckning dämpare och matta.

Lycka till
 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Inte racklar, racklade ! kvaliteten hos Artic har onekligen förbättrats avsevärt de senaste åren. Men visst har dom haft problem.

Känner ingen idag av de som kör AC som har haft problem med sina maskiner.
 

Juhan

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
Luleå Sverige
racklar fortfarande. vet många som haft problem. såg en lista i början av säsongen där de jämfört alla märken i vilken som racklade minst/mest. arctic hade klart sämst kvalité.
 
B

Borat

Och exakt VAD baserar du på att Arctic har sämst kvalité? Det är då knappast sämre än något annat märke..

Och Arctic gör bra skotrar, Period!

Tänker vara lite full i fan och fråga om det inte är lite avundsjuka det ligger bakom alla dess "Hata Arctic" -inlägg?
 

proxy

Medlem
1 jan 2000
48
0
1
>de som byter från polaris
>till arctic bör ju tänka
>över saken . arctic är
>racklar ju mest av alla
>märken.


Där satt du spiken i kistan... Håller med fullständigt...
 

danne3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
142
0
0
personligen tyckte jag att dom var för vingliga så jag sålde min och köpte tebaks min polaris 600 -00 den gick mkt bättre än edgen jag hade
 

danne3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
142
0
0
det beror på inställningar, kan man ställa in en boggie så funkar dom jävligt fint
hade inga såna problem med min och jag väger 65kg. men man får tänka på att dom inte är till för att fisköras. till det är boggien inte så bra då slår det snabbt igenom men om man kör cross tex så slår det aldrig eller ska kanske säga sällan igenom om den är räät inställd
 
T

THE WIZ

JAG KAN INTE FÖRSTÅ HUR NÅGON KAN FÖRESLÅ ARCTIC SNACKA OM KVALITETS PROBLEM(VEV,DÄMPARE,KOLVAR YOU NAME IT)!!!!!
 

Juhan

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
Luleå Sverige
är jag avundsjuk att jag inte har en arctic för att jag säger att dem har dålig kvalité? tänkte faktiskt köpa en F5 först men det var mkt p.g.a av arctic:s kvalité som jag köpte polaris istället. visst nog är det ju mkt problem med polaris också men inte i jämfört med arctic.
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Jag undrar om ni själva vet nått om arctic?
Jag har haft många AC och jag kan inte hålla med om det där "rackel-snacket".
Dom håller lika bra som andra märken.

Jag tror ni bara har hört från ngn person som haft problem, och sedan bygger upp en egen tolkning av AC:s maskiner, eftersom ni aldrig har ägt en sådan maskin.
 

Juhan

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
Luleå Sverige
min far har haft en thundercat 900 som skar 2 ggr , nu har han en wildcat som det också varit mkt problem med. känner också många som haft problem.