Polaris Edge

Janne1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
26
0
0
Grängesberg Swe
Edge 600 typ 01, vad hur varför skall man ha en sådan????
Kom med vettiga inlägg, tanke på att köpa en sådan till nästa säsong (byta)om frugan o plånboken icke opponerar sig allt för mycket.:+
 
T

TTT

Om man är farträdd kan det vara ett bra alternativ. Även om man har svaga underarmar så att man int riktigt orkar hålla i en riktig maskin.
 

Janne1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
26
0
0
Grängesberg Swe
Osmarta svar får man alltid från idioter, har just nu en Storm som går utav h-e, om denna maskin ej kräver underarmar så vet du ej vad du yrar om!!!!!!
Vettiga svar var det ju..
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
TTT, en 600 är ingen klen maskin...

Jag har inte kört någon Edge men läst om den och snackat med en som har en sådan.

Det är en kalasmaskin på många sätt och vis men att man verkligen ska vara tung för att dämpningen i boggien ska fungera bra. Alltså, man bör byta ut den om man inte är riktigt tung... Vill man kränga på öhlins blir skotern suverän, många har säkert redan bytt bort till annat fabrikat i boggien skulle jag tro...
 

proxy

Medlem
1 jan 2000
48
0
1
Kör en -02 bättre skoter får ni leta efter..

Går som ett skott kanon boggie inte specielt hård på soppan... och att den är SNYGGAST på marknade är ju inget hinder....
 

Dave

Välkänd medlem
1 jan 2000
104
0
6
Sveg Sverige
Jag har kört en sån som en kompis brorsa har och den går kanonbra och sköna dämpare men jag tycker den är lite vinglig men det är nog bara en vanesak.. Men dom är snygg,går hårt.! Så det är ett bra köp men ett nästintill MÅSTE högkam matta.!! Minst 32mm.. Men jag håller mej till Arctic och du borde kolla mer på en sån..! Kör hårt.!
 

zeke

Medlem
1 jan 2000
42
0
1
>Så ni som har kört dem, är
>det inga problem med styv
>bakdämp?

På -01 satt PPS-dämparen som upplevs för mjuk av vissa. På -02 kom Fox Clickern som istället kan vara åt det för hårda hållet. Allt beror på vad du väger och hur du kör.

 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
jag läste här på forumet att 00 - 02 eller 01:eek:rna ska sluka tändstift typ?
 
H

Hellmo

Jag har kört min 01 ca 200 mil i år och inte skjutit ett stift. Bara att ge f*n i att choka ihjäl dem så är det inga problem
 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Kör X-edge 600 -02, underbar maskin. vet inte hur 01 var men fjädringen är super.

Men visst finns det andra maskiner som är jämförbara, Lynx Enduro, Eller Artic... bra maskiner allihopa, alla har vi olika smak, men det är en bra maskin, enda som kan finnas att anmärka är lite uderdimmensionerat kylsystem, det gick ut en servicebulletin på detta att det skulle åtgärdas på säväl 01 som 02 men denna vill inte Polaris Sverige kännas vid, trots att det är Polaris egen bulletin !?!... Men kör inte på isig led för länge vid milt väder. Har egentligen inte varit något problem med den.

Rätt pris så är allt köpvärt.

Hej hopp.
 
J

jonathan

KÖP ALLDRIG EN POLARIS körde själv en edge 600 -01 i förra året suger så uta helvetet hur kan en sån skit maskin ens lanseras.. den åt juh för fan 4 tändstift i veckan typ KÖP SKI-DOO MXZ 600X -02 den har rer och går så uta helvetet min har gått 250 mil utan ett ända problem!!!

JA ÅT HELVETE MED POLARIS

 
B

Benzy

min -01:a har gått över 700 utan problem ,boggiedämparen något mjuk men duger om man inte är ovanligt tung
 

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
KÖP ALLDRIG EN SKI DOO körde själv en mxz 600 -01 i förra året suger så uta helvetet hur kan en sån skit maskin ens lanseras.. den åt juh för fan 4 tändstift i veckan typ KÖP POLARIS 600X -02 den har klös och går så uta helvetet min har gått 250 mil utan ett ända problem!!!
JA ÅT HELVETE MED SKIDOO

 

zeke

Medlem
1 jan 2000
42
0
1
>bra skotrar båda två,
>måndagsexemplar förekommer
>alltid...

Skillnaden verkar vara att köper man en NY Polaris så blir man utan hjälp vid ev. problem. Se bara hur Polaris har betett sig med alla -02:eek:r och -03:eek:r som haft problem med t.ex överhettning, spikning, havererande ves-portar, felprogrammerade cdi-boxar mm mm.
ALLT FÖRNEKAS IN I DET LÄNGSTA OCH VISSA SAKER FÖRNEKAS ÄN!

Eller som Micke skrev några inlägg ovan:
<det enda som kan finnas att anmärka är
<lite uderdimmensionerat kylsystem, det
<gick ut en servicebulletin på detta att
<det skulle åtgärdas på säväl 01 som 02 men
<denna vill inte Polaris Sverige kännas
<vid, trots att det är Polaris egen
<bulletin !?!... "

Varför går det inte i dagsläget att få tag på 800-cylindrar i Sverige? Varför gick det inte att få tag på ves-portar under 2-3 månader i våras? Tror ni t.ex att -04:ans 800 skulle ha knacksensor, extrakylare mm. om -02/-03 modellerna fungerat bra utan?

Klart att Polaris kortsiktigt sparar in pengar att förneka och inte laga problem, men man förlorar kunder i långa loppet.

Detta verkar nu ha speglats i sjunkande försäljningssiffror för Polaris, både i USA och speciellt i Sverige. Enligt statistik på tidningen/hemsidan "Skoter" har Polaris under en "mätperiod" i år tappat 23,7% av försäljningen i Sverige.

Ski-Doo är märket som ökat mest i Sverige enligt samma statistik. Men där verkar generalagenten/tillverkaren ta ansvar för ev. problem på sina maskiner och hjälpa kunderna ( i motsats till Polaris) vilket skapar fortroende och nöjda kunder.

Kallades exempelvis inte alla Ski-Doo och Lynx 800:eek:r in för kontroll/byte av kolvar och insugningsgummin för något år sedan?

Har Polaris gjort något liknande för sina kunder trots uppenbara problem med vissa av -02/-03 modellerna? Nää!

I dagsläget kör jag själv en ny (problem)Polaris, men nästa maskin BLIR INTE en Polaris!
 

YamahaPower1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
33
0
0
>>bra skotrar båda två,
>>måndagsexemplar förekommer
>>alltid...
>
>Skillnaden verkar vara att
>köper man en NY Polaris så
>blir man utan hjälp vid ev.
>problem. Se bara hur Polaris
>har betett sig med alla
>-02:eek:r och -03:eek:r som haft
>problem med t.ex
>överhettning, spikning,
>havererande ves-portar,
>felprogrammerade cdi-boxar
>mm mm.
>ALLT FÖRNEKAS IN I DET
>LÄNGSTA OCH VISSA SAKER
>FÖRNEKAS ÄN!
>
>Eller som Micke skrev några
>inlägg ovan:
><det enda som kan finnas att
>anmärka är
><lite uderdimmensionerat
>kylsystem, det
><gick ut en servicebulletin
>på detta att
><det skulle åtgärdas på
>säväl 01 som 02 men
><denna vill inte Polaris
>Sverige kännas
><vid, trots att det är
>Polaris egen
><bulletin !?!... "
>
>Varför går det inte i
>dagsläget att få tag på
>800-cylindrar i Sverige?
>Varför gick det inte att få
>tag på ves-portar under 2-3
>månader i våras? Tror ni
>t.ex att -04:ans 800 skulle
>ha knacksensor, extrakylare
>mm. om -02/-03 modellerna
>fungerat bra utan?
>
>Klart att Polaris
>kortsiktigt sparar in pengar
>att förneka och inte laga
>problem, men man förlorar
>kunder i långa loppet.
>
>Detta verkar nu ha speglats
>i sjunkande
>försäljningssiffror för
>Polaris, både i USA och
>speciellt i Sverige. Enligt
>statistik på
>tidningen/hemsidan "Skoter"
>har Polaris under en
>"mätperiod" i år tappat
>23,7% av försäljningen i
>Sverige.
>
>Ski-Doo är märket som ökat
>mest i Sverige enligt samma
>statistik. Men där verkar
>generalagenten/tillverkaren
>ta ansvar för ev. problem på
>sina maskiner och hjälpa
>kunderna ( i motsats till
>Polaris) vilket skapar
>fortroende och nöjda kunder.
>
>Kallades exempelvis inte
>alla Ski-Doo och Lynx 800:eek:r
>in för kontroll/byte av
>kolvar och insugningsgummin
>för något år sedan?
>
>Har Polaris gjort något
>liknande för sina kunder
>trots uppenbara problem med
>vissa av -02/-03 modellerna?
>Nää!
>
>I dagsläget kör jag själv en
>ny (problem)Polaris, men
>nästa maskin BLIR INTE en
>Polaris!POLARGRIS MENAR DU VÄLL!!! SUGER.SE
ett tips köp aldrig polaris!!

 
J

jonathan

instämmer väldigt bra polaris e inget att lita på men däremot e ski-doo och lynx det