Polaris edge 500

andersinhara

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
Hej!

Jag har en Polaris 500 edge xc sp -01 som inte riktigt vill gå rent efter varmkörning, jag varmkör i cirka 5 min innan jag gasar iväg. Den bluddrar, misständer och har ingen tomgång alls. Detta problem kan kvarstå även efter en cirka 10 minuters körning, jag har ingen effekt alls förns avgasportarna gått till. Jag gick ner på lågfartsmunstycket ett snäpp men problemet kvarstår.
En sak som jag vet funkar är att man varmkör skoter 5 minuter eller mer och därefter får skoter stå och svalna 10-15 minuter, när man därpå startar så går den som vanligt.

Är det någon som har samma erfarenhet eller har jag kommit över ett "problembarn"

tacksam för svar...
 

proxedge

Medlem
1 jan 2000
34
0
1
byt Pilot Air Jet från 0,7 till 0,9 skruva ut bränsleskruvarna 1,5varv. Justera TPS:n till 3,8volt. Nu har du en 500:a som går rent.

Maila för frågor

/Henke
 

j0ost

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
har en polaris xc 500 sp '00. Året innan edgen. Det är samma motor dock. Hade samma med min och märkte att den är känslig för snö där den tar luft. Så rensa filtret som sitter ovanpå instrumenteringen. Det funka för mig. Åsså kör man inte i så mycke snö när den är kall.
 

proxedge

Medlem
1 jan 2000
34
0
1
rengör avgasklockorna, var 50mil är intervallernan mellan rengöringarna för att dom ska gå rent.
 

andersinhara

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
Jag bytte lågfartmynstyckena till två snäpp mindre och sedan dess har den gått bra, han bara köra 5 mil innan muttern som håller fast det stora drevet i kedjehuset gick av...
som tur var stog jag inne i garaget och varmkörde (upphissad)så jag klarade kedjehuset men nån kedja på 74 länkar verkar det inte finnas nånstans här i trakterna kring Östesund...(suck)