Polaris Dragon 600 Switchback 2008

Winterspeed

Välkänd medlem
15 mar 2020
178
9
18
39
Åre
Hej jag säljer en polaris dragon 600 hel och fin inga sprickor.
och allt fungerar som det ska.
Sitter polaris tunnelväska på och fox float dämpare.
Den har gått ca 700 mil

Jag köppte den nyligen helt nyservad finns kvitto på 4000
Jag körde den 80 problemfria mil.
Sitter ny variator rem på.
Säljer då jag köppt en ny skoter
För att jag ville ha större motor

Pris kan du skuteras vid intresse
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.626
797
113
Kramfors
Jag funderar på en sådan maskin men jag är lite orolig för Polaris insprutning man hör att mappen inte är så bra de kan äta stift och sura stupa mm hur går den tycker du drar den lite eller mycket soppa?
Hur fräsch är mattan och hur höga kammar?
Pris?
 

Winterspeed

Välkänd medlem
15 mar 2020
178
9
18
39
Åre
Det det med insprutning osv, gäller väl bara 800cc fram till 2013 dom har haft problem med lite allt möjligt har jag läst.

Dragon 600cc har vad jag vet varit väldigt problemfria det var därför jag köppte den nämligen, det var min första skoter
så jag ville ha något problemfritt. Och det har den varit.

remmen bytte jag bara för att prova, den gamla remmen är hel och finns kvar.

har för mig att mattan har 36mm kammar
Och mattan och allt annat på skotern med tycker jag är i väldigt fint skick för att vara en 2008 mattan kanske är nyare 🤷‍♂️
Men i övrigt så. Och all el fungerar osv
Dragkrog finns även monterat på skotern.

32 har jag tänkt med powder proskidor på.
Men som sagt det går att pruta om du inte tycker den är värd det.

Gick inte att lägga upp bilder här då de var för stora, men om jag får ditt nummer i pm kan jag skicka lite bilder om du vill
 
Last edited:

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.626
797
113
Kramfors
Oj 32k är på tok för mycket och man får inte mer än 20k för en sådan maskin den här årstiden.
 

Winterspeed

Välkänd medlem
15 mar 2020
178
9
18
39
Åre
Oj 32k är på tok för mycket och man får inte mer än 20k för en sådan maskin den här årstiden.
20? Det är inte iq du har kollat på då?

07orna och äldre och 700 och 800 som har en massa problem hittar jag för runt 20.
Min har insprutning med så går billigare 07orna tror jag, och äldre har förgasare.

25 hittade jag en för på Blocket. Som min,
Men min verkar finare. att jag har kvitto på en nyligen gjord service på 4k
Nytt batteri och så. Sen har min fox dämpare och powder pro skidor.
Min bror köppte en i mars för 35 på motorhuset.

Kan sälja min för 27 vid snabb affär om du är intresserad
Annars behåller jag den ett tag till.

Jag såg nu att jag hade laggt annonsen i fel tråd så gjorde en ny.. Vet inte hur jag tar bort den här annars får gärna någon moderator göra det
 
Last edited:

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.626
797
113
Kramfors
27k lät bättre du kan ev få 25-27 nästa höst men inte nu. De på blocket som tar över 20k får inte sälja dem de måste ner i 20k nu tyvärr de gäller alla märken inte bara polaris i den prisklassen.
 

Winterspeed

Välkänd medlem
15 mar 2020
178
9
18
39
Åre
27k lät bättre du kan ev få 25-27 nästa höst men inte nu. De på blocket som tar över 20k får inte sälja dem de måste ner i 20k nu tyvärr de gäller alla märken inte bara polaris i den prisklassen.
Ja det kan mkt väl vara så gäller nog att ha lite tur, men har inte brottom att sälja den. du har inte en subaru outback annars så kan vi byta hehe