Polaris Axyx RMK 800 2017 Förbättringar

Bergstrom_

Medlem
6 nov 2007
27
0
1
Hoting
Tjena,
Är helnöjd med rmk'n efter att ha satt på isrivare och stänklapp så att den håller tempen, nu är jag ute efter tips på andra grejer som ytterligare höjer upplevelsen.
Har funderat på saker som:
V-kit - vilket funkar bäst för den som både vill dra pulka och boondocka i skogen? Har kikat på Diablo, någon som har erfarenhet?
Singelpipa/helt kit med y-pipa och burk, är det värt 15k för några hästar till?
Boysen reeds/v-force - är det något som gör någon skillnad nu förtiden eller märks det mer på äldre modeller?

Eventuella andra tips?
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Tjena,
Är helnöjd med rmk'n efter att ha satt på isrivare och stänklapp så att den håller tempen, nu är jag ute efter tips på andra grejer som ytterligare höjer upplevelsen.
Har funderat på saker som:
V-kit - vilket funkar bäst för den som både vill dra pulka och boondocka i skogen? Har kikat på Diablo, någon som har erfarenhet?
Singelpipa/helt kit med y-pipa och burk, är det värt 15k för några hästar till?
Boysen reeds/v-force - är det något som gör någon skillnad nu förtiden eller märks det mer på äldre modeller?

Eventuella andra tips?
Kolla piptestet på snowrider på tuben, bara mest oljud.....😖
 

JOS

Välkänd medlem
8 jan 2006
539
11
18
Gävle
Jag måste säga att det enda som verkligen ger resultat som ger valuta för pengarna är variatorkit, om man inte har en redig plånbok, men då förordar jag en 850 istället...Jag kör SnoPerformance kit på Khaos, funkar fint och ger stor skillnad, men till pulkdragande så bör du nog ha lite lägre tillslag. Kanske original är bäst, det är lite allround. V-kit är ju mest för lössnön och aggressivare körning.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Jag skulle tro att orginalvariatorsetup men med rätt shimsad primär funkar väldigt bra för pulkan. Svårt att hitta något som är perfekt för både ock.