Polaris axys 2016 PRO rmk går ej upp i varv!

Drago

Semi PRO sledder
13 feb 2018
226
42
28
Kolla i påsen framför oljetanken på den svarta tuben så att inte kablarna är skadade.
 

nordlund

Ny medlem
28 mar 2019
4
0
1
31
Älvsbyn
Kolla i påsen framför oljetanken på den svarta tuben så att inte kablarna är skadade.
Har kikat där verkar inget synligt fel iallafall felet uppstod i samband med att skotern gick varm pga termostaten i kylaren var paj!

något jag inte visste från början då jag fick tips av en polare att ta lös alla kontakter å ställa skotern på tork för att få bort ev fukt då vi spådde elfel på varmgången men det sedan visade sig vara just termostaten!

Märke noga upp omvandlarna i ordning men ifall jag råkat sätta de fel vet ja inte om det får felmeddelande som följd? De ser likadana ut vet ej om de skulle kunna gå mäta upp dem ifall de är olika?
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Är det flera omformare? I påsen framför oljetanken har jag bara en iaf vad jag har sett.
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Reläna har du däremot två eller tre av beroende på om du har elstart eller inte. Det ena relät är till displayen, det andra är till avgasportarna (båda mina pajade utan förvarning och skotern gick skitdåligt, lät som den gick i varvstoppen fast på 7000 varv-ish. hade ju ingen display heller så vet inte). Har du elstart finns det ett tredje likadant relä i påsen nere vid variatorskyddet. Alla reläna är lika så du kan prova att skifta och se om felet flyttar sig. Har du elstart kan du låna det relät och se om skotern går riktigt.