Polaris 800 rmk -09 svårstartad

Jockehara

Medlem
9 mar 2020
29
1
3
47
Hara
Har en polaris rmk 800 -09 som är svårstartad med nyrenoverad motor? Går dåligt på tomgång och släcker mätarhuset? Vad kan det vara för fel?
 

Henrikssons

Välkänd medlem
17 feb 2013
264
103
43
Vittangi
Som övriga sagt så helt säkert voltregulatorn. På min RMK 800 -09 så brann två voltregulatorer upp, med samma symptom som på din innan de helt gav upp. Riktigt kass kvalitet på voltregulatorerna, åtminstone de årsmodellerna. Förhoppningsvis bättre nu.
 

Jockehara

Medlem
9 mar 2020
29
1
3
47
Hara
Nu har jag bytt voltregulator och kört max en mil. Mätarhuset blinkar nu med och knackar man på Mätarhuset så funkar det en liten stund sen börjar den igen och i bland så dör den när man släpper gasen. Vad kan det vara för fel? Kan felet sitta i Mätarhuset?? Är det nån som har någon idé börjar bli less nu.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Nu har jag bytt voltregulator och kört max en mil. Mätarhuset blinkar nu med och knackar man på Mätarhuset så funkar det en liten stund sen börjar den igen och i bland så dör den när man släpper gasen. Vad kan det vara för fel? Kan felet sitta i Mätarhuset?? Är det nån som har någon idé börjar bli less nu.
Bytte du kondensator som Asker skrev?