Polaris 600RR.. Nyfiken!?

Dalmasn

Välkänd medlem
27 aug 2007
136
0
6
Mora/Dalarna
Tjenare! Va ett tag sen jag var här på forumet nu.

Nu kommer här en fråga till er Polaris 600RR ägare!

Hur trvis ni me skotern? Drar den mycket bensin? va sitter det på för matta? hur mycket kostar en 44 matta? om man skulle satt på de. Bra acc? Hur är dämparna? Osvidare.. Mata på me så mycket information ni vill!!! Jag vill ha reda på så mycket som möjligt! För de där blir nog min nästa skoter!

Sen till en lite annorlundare fråga: Jag kör nu en ski-doo 550 -07a, Tror ni jag skulle känna mig helt vilsen på en 600rr efter den? Eller skulle jag ha julafton en då? Va tror ni?? .. Alltså skulle de bli för stor skillnad mellan rev och Iq? Skriv va ni tror. Eller ni som gjort ett sådant byte, Alltså från rev till iq hur ni upplevde ni det? =)

Mycket tacksamma för era svar!! Mvh Masarnas Mas Dalmasn!
 

Rave643x

Välkänd medlem
15 mar 2006
136
0
6
Vinterborg
har kört en sådan några gånger. dom går jävligt bra för o vara 600, bra gassvar, grymma dämpare, härlig körställning! går inte o jämföra med andra skotrar tar en liten stund o vänja sig, men det är en sjukt bra skoter :)
 

Hasse82

Aktiv medlem
28 okt 2007
86
0
6
krokom
trivseln med skotern e ja underbar har aldrig vare så nöjd över ett skoter köp =).
sen till förbrukningen så e man väll lite mindre nöjd men va fan vill man ha bus så e de vär de ca 3-4liter hårdkörning skulle jag tippa på.
jag har satt på iq räsermatta 44'a o den går väll loss på ca 6000.
accet e väll de äger riktigt på den finns nog inte många som hänger på i starten däremot e toppfarten katastrof men dom som köper rr köper inte för att åka fort.
äter lynx 800Re 08 i accet vartfall =) me 44'matta.

gå från rev chassie till iq e som natt o dag går inte gämföra skotrar. rev känns uråldrigt me andra ord för mig som e ganska lång så e iq körställning kanon medans rev e ja jobbig.
hade gott