Polaris 600RR -08!

ET Empa

Välkänd medlem
4 nov 2007
136
1
6
Jämtland
Var på motorhuset och kolla runt litte..det e helt klart den snyggaste skotrarna va dom alla syd att dom bara har en varvmätare och ingen hastighets mätare
 

wenna

Välkänd medlem
21 okt 2007
202
0
16
LULEÅ
Var på motorhuset och kolla runt litte..det e helt klart den snyggaste skotrarna va dom alla syd att dom bara har en varvmätare och ingen hastighets mätare
Det följer med en hastighetsmätare så att man kan byta ut varvräknaren, men vem vill det?
 

Hasse82

Aktiv medlem
28 okt 2007
86
0
6
krokom
Kolla om era bromsledning sammt kablaget upp mot styret ligger o skaver mot styrhöjaren/plasten. mina kablar e inte fint tur man upptäckte missen
 

Hemling

Ny medlem
4 dec 2007
2
0
1
Boden
polaren som jag jobbar med har kopt en och satt 44'matta pa den. Gar faktiskt riktigt bra. Sen finns det vall att kopa 825 och 870cc kit till dom. Vi har bestallt 825 till hans, sa vi far se hur det gar. Nar det galled bromsslang osv sa har polaris skickat ut servic medelande sa det bor vara gjort annars ar det bara aka in sa far Dom fixa det

Fan man skulle kanske kopt en rr istallet for dragonen... Dock fick jag Min billigt och den var ju ny sa :p
 
Last edited:

2008

Aktiv medlem
12 dec 2007
88
0
6
Harads
Hur har ni gjort med eran bromsledning? Dom gjorde då inget åt min på 10tim servicen! Min är för tillfället tejpad :rolleyes:
 

Hasse82

Aktiv medlem
28 okt 2007
86
0
6
krokom
ja du får ta loss oljebehållarn o dra om den.
kolla även luftburken!! den ligger på vissa mot drivaxeln så den tar skada inte bra om den går sönder!.
 

Klangebo

Välkänd medlem
26 okt 2007
248
0
16
Mora
det här med hastighetsräknare är om jag inte minns helt fel lag på i sverige, därför kan dom inte levereas med endast varvräknare. Jag är också lite orolig för att köpa en 600rr begangnad då det borde var väldigt lätt (och vanligt) att folk kommer fuska med milen då man byter räknare.
 
R

Robin

Jag är också lite orolig för att köpa en 600rr begangnad då det borde var väldigt lätt (och vanligt) att folk kommer fuska med milen då man byter räknare.
Exakt samma sak har jag på tanken, hur löser man detta problem?
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Exakt samma sak har jag på tanken, hur löser man detta problem?
Är det inte bara en display i respektive mätare? Sen att det som verkligen håller rätt på hur långt, hur många timmar skotern har gått sitter i någon styrbox på något annat ställe på skotern?

Borde ju funka så men det kanske det inte gör. Hur är det på varvräknar-mätarhuset är det inte något digitalfönster som visar något på det?