Polaris 600 -97

salmela

Medlem
20 feb 2010
10
0
1
Tjaba!

Jag har ett litet problem med min polaris xc 600-97(3cyl) och det är att den går varm hela tiden,altså börjar koka så satans fast man kör i djupsnö!? Har kollar genom pumphuset men hittar inget skumt där...? Nån som har nån aning om vad skrothopen lider av?

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Då vette tusan, verkar ju som att termostaten och vattenpumpen fungerar.
Men det kan ju vara så att termostaten inte öppnar nog mycket, en tanke bara.

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Tycker att det låter som att det är något som hindrar att vattnet cirkulerar, kan vara smuts eller luft, blir kylsystemet lite varmt eller lika hett överallt?

salmela

Medlem
20 feb 2010
10
0
1
ja vet inte riktit, men ja ska kolla å ta reda på lite mera å så kan ja ju återkomma!! funderade ja skulle ta å skola igenom kylsystemet å se vad som händer om de skulle va nå skiit eller smuts isystemet!! men tack för tipsen å så återkommer jag:p

stormen800

Medlem
29 jan 2010
30
0
1
umeå
tycker att det låter som att du skjutit en topp packning för då går ju motorn onekligen varm!? har du kollat att den inte tappat vatten? har haft samma problem med min storm!

salmela

Medlem
20 feb 2010
10
0
1
Ja tanken har slagit mig men då den röker inget överdrivet, borde den inte röka så h*lvete om man blåst topp packningen?

stormen800

Medlem
29 jan 2010
30
0
1
umeå
de behöver den inte göra faktiskt räcker med att den har farit pytte lite då kommer det inte märkvärt mer avgaser men däremor ökar trycket dde är bara att slänga lös cyllarna och titta tar 10 min :)