polaris 500 eller phazer 2

larry1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
23
0
0
vilket skoter drar vilken????
och vad ska man ge ungefär för en phazer2 som är i hyfsat skick ca:90års
och vad ska man ge för en polaris 500 i hyfsat skick också i ca:90års
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Om...

...du med Polaris 500 menar indy 500 å inte trail så vinner polarisen lätt.....74 hk (polaris) mot ca55 hk (phazer2) Trail däremot har typ 52 hk
 

Mickee

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
instämmer!

Jag hade en Indy 500,-89.
Drog lätt Phaser med den. Paher II testade jag aldirg emot, emn den tog även el Tigren 6000 har jag för mig..

 

danne3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
142
0
0
omöjligt

inte fasen drog du el Tigren om den var schysst för den är ju vätskekyld 530 cc motor.
det måste vart mellan ryggstöd och ratt.
Eller fel på skotern.
 

mathias1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
46
0
0
Jag rekommenderar

nog Polarisen för Phazern e faktiskt ful åsså sitter lyse på styre, å styre brukar kunna glappa kanska bra på dom...
Polarisen e kanske inte speciellt snygg heller (den där årsmodellen), motorn e tyvärr från Fuji vilken inte är i klass med Polaris egna motor men den går hyfsat iallafall


Du kan nog få den för ca 20papp

 

Mickee

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
Nja

>inte fasen drog du el Tigren om
>den var schysst för den är
>ju vätskekyld 530 cc motor. det
>måste vart mellan ryggstöd och ratt.
>Eller fel på skotern.


Jag menade att jag drog El- tigre'n med min Polaris naturligtvis.
Om det var fel på den ellerinte vet jag ej, men det sades inte vara fel på den. Ägaren är nämligen en nära bekant, dock inte så hemma praktiska saker så det kan ju vara fel, men inte vad han/jag vet om. Vi har ungefärlig sammma kroppsbyggnad bägge två. Underlaget kan deremot vara olika, men vi testa bra många gånger så risken torde vara minimerad.
Förövrigthar det rykttats att den skoter jag hade var lite trimmad. Men det var inte som jag märkte eller kollade upp.

 

ZR8001

Rookie sledder
1 jan 2000
6
0
0
El tigre

Det kanske var en el tigre 5000
den hade en 440 på 60 hk har jag för mej.