Polaris 2021

Gator

Aktiv medlem
1 feb 2021
79
10
8
33
Norrbotten
Hur är Sks 850 155 att köra? Tycker att man hör lite om just den modellen.

Vet att vissa har sagt att den upplevs tråkig men är ju exakt samma som en pro? Förutom elstart, kedjehus och större kylare.
 

neden

Välkänd medlem
1 sept 2015
153
32
28
Timrå
Extra vikten på sks 155 (med elstart, kylare och hela köret) är klart märkbar vs PRO 155. Dom känns lite tråkig och platt. Men tar sig fram i snö gör dom helt klart. Vill man ha en stabil maskin med bra kylning för att kunna dra pulka osv (men även köra i lössnö utan problem) är sks en bra maskin. Men då skulle då jag valt en med annan hårdare matta än serie 6, den mattan gör den än mer "tråkig".

Det är min åsikt iaf..
 

jimmyu

Aktiv medlem
21 okt 2007
51
14
8
Håller med, hade en 2016 SKS 155" Series 6 och den blev klart roligare med variatorkit och byte till en Peak Multiduro matta och lättare få den lyfta på skidorna för att ta sig över hinder. Bytte sen till en 2019 Pro RMK 155" Series 6 och den var klart roligare/busigare redan i standardutförande och betydligt mer lättmanövrerad, SKSen kändes väldigt tung i framvagnen i jämförelse.
 

Aryey79

Medlem
7 jan 2021
13
1
3
45
Mora
Kan ni som åkt mkt skoter tidigare förklara vilka mattor som passar min rmk assault -12?

Kan jag köpa en begagnad matta från valfri polaris 155" och den passar till min?
 

A.Holm

Välkänd medlem
8 feb 2007
2.783
55
48
Grängesberg
Kan ni som åkt mkt skoter tidigare förklara vilka mattor som passar min rmk assault -12?

Kan jag köpa en begagnad matta från valfri polaris 155" och den passar till min?
Det är många mattor som passar på din, men inte alla.
De mattor som har 75mm/3" kammar har 3" delning på mattan, passar inte.
Du har 2.86 delning, så se till att det är en sådan matta, då passar det.
Tex. serie 6 från Axys med 66mm kam har den delningen och bör rymmas i tunneln.
Nån får gärna rätta mig om jag har fel.
Peak-mattan är också ganska vanlig och passar fint.
 
Reactions: Aryey79

Slejp

Aktiv medlem
1 jan 2000
91
4
8
och hur upplever du den? Bu eller bä. Soppasnål eller törstig? Haft några problem med den?
Det är första 600an jag äger med det sagt så tycker jag den tuggar på bra efter led. Ospårat känns den slö.
Den drar lite mindre än en 49a etec 600r i lite högre hastigheter efter led. 2.4l/mil och 49an 2.5l/mil, oljeförbrukningen har jag inte järnkoll på iom inkörningen.
Inga problem ännu.
Assault 146 51mm
 
Last edited:

Slejp

Aktiv medlem
1 jan 2000
91
4
8
Vad är högre hastighet låter som väldigt hög förbrukning vid ledkörning.
Jo, stressade på ganska bra. I slutet blev det en del ospårat som drog upp förbrukningen 180L på 67gps mil blev det på turen