Polaris 2020

JOS

Välkänd medlem
8 jan 2006
539
11
18
Gävle
Det du skriver är faktiskt inget jag känner igen. På en stock QD/2.6 maskin så är de ju nästan omöjligt å köra fast. Bara hålla inne ljudreglaget och ruska lite åt sidorna så flyger den upp på snön.
Har du haft lös mattan och monterat den fel väg? ;)
Hehe, nej! Men kan det vara så att den är slut??, har kört 240mil, saknar en kam bara å nån reva, men kanske den tappar spänsten??
 

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
Vill man ha en ruskig busig skoter och rulledräpare ska man köpa en khaos 146. Jag byggde ju om min -19 850 pro till 146 och satte på en talon m66 och den står rakt upp om jag vill. Har man främre svingen i övre hålet som standard så gick det faktiskt väldigt bra att åka hyffsat brant terräng utan att köra fast och ville man så åkte man rulle uppför. Kan tänka mig att khaosen vill bli ännu lite resvänligare än vad pron är. Hur som är det kul att dom bygger ihop dom så fler får chansen att åka en riktigt trevlig maskin men surt bara att inte polaris själva kan komma med en 146a. Frågan är ju dock om den kommer med pidd och beltdrive samt snowchecken kvar för isf är det ett riktigt bra pris för 159.900. Annars är det ju billigare att bygga en själv, köper snik khaos för 134.940 och matta och skenor för 20k sen säljer orginlagrejerna.
 
Reactions: Bola

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Frågan är ju dock om den kommer med pidd och beltdrive samt snowchecken kvar för isf är det ett riktigt bra pris för 159.900. Annars är det ju billigare att bygga en själv, köper snik khaos för 134.940 och matta och skenor för 20k sen säljer orginlagrejerna.
Ring och fråga sen dela med dig här. Antar dom bygger dom utifrån dina önskemål då de är snowcheck.
 

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
Angående Khaos 146 så är det alltså så att motorhuset själva kapar tunneln på en 155a? Blev riktigt sugen på en sån..
Ja det är det. Snowchecken gäller även på denna maskin så vill man så får man den då troligtvis för 149.900 vilket är riktigt bra pris på den setupen.
 

Najad

Medlem
17 jan 2019
17
4
3
56
Sverige

För den som är intresserad. Verkar inte som att den tas in,för kort antar jag! Man kan gissa att den kommer som 137 2021.

Någon som vet om man kan beställa genom någon ändå?
 

malmhagen

Välkänd medlem
8 okt 2010
163
7
18
Lindesberg

För den som är intresserad. Verkar inte som att den tas in,för kort antar jag! Man kan gissa att den kommer som 137 2021.

Någon som vet om man kan beställa genom någon ändå?
https://www.polarisracing.se/2020/switchback/switchback-xcr/
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Världsomväldande 10cm ;)
Om man ska tro snowtrax tv så gör sig Pro CC boggin ännu bättre ifrån sig i 137” än 129”, så jag hade nog inväntat att polaris kom med xcr version av 137”, men då tillhör jag dom som föredrar lite längre ledmaskiner också.
Genomgång av XC 137”
 

Polaris14

Prospect sledder
4 dec 2017
11
0
1
Då man blev övertalad att köpa en pro istället för att försöka bygga om min switchback så ska jag snowchecka en 2020 och tänkte be er som vet mer om det är värt att välja Khaos över pro rmk? Pratat både med säljare och kikat runt på allt jag hittat på nätet och vad jag förstår så är det ju ingen större skillnad förutom dämparna.
Vad skulle ni föreslå?
Åkningen sker till största delen i Sälen med blandade snöförhållanden men med ett or resor uppåt varje år.
Åkning är i ganska brant men väldigt trång skog