Polaris 2016

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Jag skulle nog inte våga förskotta hela summan, dels att det ibland är en tvärhand besvär med inreggning från år till år samt att kronan är så låg nu.
har behållt mina finska skotrar finskreggade så jag har iofs själv aldrig haft det problemet samt smidigt med service när jag bor så nära gränsen.

Denna maskin blir min första svenska sen 2012, när vår ekonomi är som den är så är varenda svenska krona spenderad inrikes guld värd :)
 

JOK

Välkänd medlem
22 aug 2013
442
2
18
Norrbotten
Inregningen är det enklaste som finns bara man får med rätt papper från handlarn. Inget svårare än en vanlig besiktning.
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Inregningen är det enklaste som finns bara man får med rätt papper från handlarn. Inget svårare än en vanlig besiktning.
Ja precis, OM du får de rätta papprena, sen vet jag inte om de numer kommer med korrekt ce-märkning out of the box men tidigare tryckte vissa handlare upp sina egna med effekt o vikt för att godkännas vid besiktning, för att inte tala om fusket med Doc/Coc som jag inte ens kommer gå in på.
 

baner85

Välkänd medlem
14 jun 2012
123
0
16
Blir nog en SKS istället för mig, bara för att få den extra kylningen och kedjehus, blir oftast förbannat hårt här uppe i februari/mars och vill kunna ha en liten kälke med när man far iväg o jagar.

Ska kolla med handlaren om det går att få den med pro rmk mattan istället.

Drar och förbokar imorn iaf.

/Baner
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Blir nog en SKS istället för mig, bara för att få den extra kylningen och kedjehus, blir oftast förbannat hårt här uppe i februari/mars och vill kunna ha en liten kälke med när man far iväg o jagar.

Ska kolla med handlaren om det går att få den med pro rmk mattan istället.

Drar och förbokar imorn iaf.

/Baner

den helröda SKSen har väl den mattan redan?:)
 

baner85

Välkänd medlem
14 jun 2012
123
0
16
Vart en sks early snowcheck med dragkrok, ultimate bukskydd och ultimate front bumper.

Slipper man köra med vikingen nästa vinter, annat än i nödfall.

/Baner
 

baner85

Välkänd medlem
14 jun 2012
123
0
16
Nä gick inte att byta ut den på early snowcheck modellen.
fanns dock vanliga snowcheck sks svart(henskoter med rosa dekaler) eller röd med series 6 mattan, men då utan tillbehören(burandt väskorna och nya displayen med gps).

Får testa köra med peak mattan och se hur den går, är ju endå 57mm kammar på den. En series 6 matta skulle hamna på runt 11000:- annars.

/Baner
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Jag har ett något annorlunda problem när det gäller att boka ny skoter, antingen säljer Polarishandlarna jag pratar med för många skotrar så dom har råd att skita i kunder eller så är dom för lata för att orka höra av sig.

Började med att jag hade in min skoter på service här i Umeå hos polaris.
Bad dom samtidigt kolla igenom skotern och ge mig ett pris vid inbyte för en 2016 samt ett pris vid rent köpt.

När jag sedan hämtade skotern så var killen som skulle kolla det sjuk så dom skulle höra av sig.
En vecka gick så jag tänka jaja jag ringer väl upp och hör.

Igen så var inte killen där utan ute på ärende och han skulle ringa tillbaka under dagen.
Då jag var i stugan och mobiltäckningen är minst sagt dålig så gav jag min emal och sa att det gick lika bra att maila om jag inte svarade.

Inget svar på även detta, så jag ringer upp dagen efter (även om jag i detta läge borde ha skitit i det och bytt handlare) även nu är killen inte där utan han jag pratar med ska kolla och höra av sig under dagen.
Såklart hör inte heller han av sig.

Nu vid påsk så blir jag tvingad att åka förbi där då jag märker att jag har slut olja.
Även fast jag bestämt mig att jag jag inte kommer att boka hos utmab så hör jag ändå med killen i kassan vad pris vid inbyte och ren affär skulle bli.
(Detta är samma kille som jag första gången pratade med när jag lämnade den på service)

Jag drar hela historien om att jag haft den på service och att jag skulle få ett pris vid inbyte

Vad gör killen? jo han gräver runt i pappren ett tag hittar naturligtvis ingenting, klickar runt på blocket ett tag ger mig ett ca pris baserat på blocket.

Passar även på att fråga vad priset vid ren affär skulle bli.
Även fast jag i detta läge har väldigt lågt förtroende för handlaren så blir jag förvånad över priset jag får (då jag som sagt köpt min förra skoter där) 121900 alltså ynka 2000 rabatt på skotern (snowchecken avdragen)

Någon som varit med om detta eller är det bara jag haft otur?
 
Last edited:

baner85

Välkänd medlem
14 jun 2012
123
0
16
Handlarna verkar inte vilja ge speciellt mycket rabatt på Polaris eller Arcticat när det gäller snowcheck, då snowcheck priserna tydligen dras på handlarens marginal.

Fick också 2000:-(dom hade en lista för rent köp) på sks och lite till på tillbehören förutom dom 20%.

/Baner
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Känner igen det problemet o nu är ju enligt handlarna proride chassit en omodern skoter o därför vill dom knappt byta in känns nog jävligt konstigt för dom som köpte ny i höstas :p
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Beställde nu min 2a.maskin med inbyte från auto-blå i Lycksele, kan bara säga att jag är helnöjd med bemötandet & har aldrig någonsin haft med så seriös skoterhandlare å göra genom åren.
Snabba besked å bra priser å inget svammel.
 

mbuffalo

Välkänd medlem
21 sept 2008
188
1
18
Känner absolut igen det där handlarsyndromet. Precis lika efter norra norrbottenskusten. Dessutom tar den handlaren alltid in alldeles för många limiterade maskiner, som dessutom enbart ska få köpas på förorder, och blir kvar med osålda sådana, vilket resulterar i att andrahandsvärdet på maskinerna blir jättedåligt. Det kallar jag för att **** ner märket och pissa kunderna i halsen.
 

baner85

Välkänd medlem
14 jun 2012
123
0
16
Undrar om norrmännen har samma tillbehör osv?, här i Sverige kostar ju early snow check modellen av sks och pro rmk 155" lika mycket.

/Baner
 

danyra

Aktiv medlem
12 dec 2013
50
0
1
Är det någon som vet nån bränsleförbrukning på nya 800 an jämfört med brps 800. Vet inte vilken ja ska köpa.