Polaris 2016

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
100% Säker nej... Mycket krimskrams som ej behövs på early snowcheck modellerna som jag är lite anti. Att tvinga på kunderna tillbehör som dom har bra förtjänst på känns lite sisådär.

Samt finns de ingen early snowcheck som känns helt rätt... Så om det inte går göra något riktigt bra pris på dom som inte är snowcheck modeller så tror jag nog det blir å pröva grönt!
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
100% Säker nej... Mycket krimskrams som ej behövs på early snowcheck modellerna som jag är lite anti. Att tvinga på kunderna tillbehör som dom har bra förtjänst på känns lite sisådär.

Samt finns de ingen early snowcheck som känns helt rätt... Så om det inte går göra något riktigt bra pris på dom som inte är snowcheck modeller så tror jag nog det blir å pröva grönt!
går ju sälja det som följer med o man inte vill ha det då får du ju tillbaka lite stålar också :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Dock att sälja en elstart utan primärvariatorn är rätt värdelöst, bara startkrannsen duger inte, har sett flera på blocket som försöker...
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Blir väl om mellan priset är rätt, får se till veckan...handlarna är ju å testar 2016 nu.
Beror på vad priset blir dock känns det lite onödigt att köpa en helt ny 155" när man ändå kommer att kapa ner den till 137". Kommer säkert att finnas någon 15 kvar som man kan få för en lämpligare slant..
Men man vill liksom ha 800ho motorn också så det är inte ett helt enkelt val.
Sen beror det lite på om någon köper turbo maskinen också :)
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Lutar mot en SKS för min del om hälsan tillåter nästa säsong, jag ser handtagsskydden på bild men hittar däremot dom inte i texten så undrar om de verkligen följer med?
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Lutar mot en SKS för min del om hälsan tillåter nästa säsong, jag ser handtagsskydden på bild men hittar däremot dom inte i texten så undrar om de verkligen följer med?
Är det samma som följde med årets Scandibeast så spelar det ingen roll om du får med dom eller inte, dom går av för minsta lilla, ser ut som om morsan kallött skarven mellan klammerdelen och pinnen ut mot plastkåpan. Men det är klart, slipar man bort den lilla svets som sitter där och bränner i lite själv det första man gör så stoppar dom säkert bättre.
Lite märkligt egentligen att dom är så veka, men dom har väl bytt leverantör, för jag hade ett likadant par på min -09 Assault för en massa år sen och dom stoppade riktigt bra.
 

dalahästen

Välkänd medlem
14 okt 2007
142
0
6
Någon som inte är märkesfixerad och bara har polaris i skallen som varit/är och provar i saxnäs i helgen?
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Kan nån förklara logiken med högt Protaper på Pro, Medium på SKS sam lågt på Assault Rmk?
Logiken i det är att svenska generalagenten är ett skämt. Det måste ju finnas samma val här som på andra sidan pölen där man får välja om man snowcheckar.
Det fungerar att välja färg och utrustning när man beställer/köper en ny bil. Kan inte precis vara svårare att fixa så att "rätt skoter" går till "rätt handlare" då det gäller en snöskoter.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
378
83
Malå/Adak
Kan nån förklara logiken med högt Protaper på Pro, Medium på SKS sam lågt på Assault Rmk?
Det är för att kunna sälja maximalt med styren och styrhöjare :)
Borde ha vart precis tvärt mellan pro och assault.

Folk som beställt Polaris till nästa år får väl göra en "Byt styre med mej-tråd" där alla "som fått fel" kan byta ihop med varandra =)