jaha okej dom kanske missförstod honom dåM-serie bågen kostar väl runt 1000-lappen så vore konstigt om SnoPro bågen kostade mer då den är lite kortare.
ACs dragbåge däremot går väl på runt 3?
Köpte min beggad hos snöskoterbolaget för 500kr.
jaha okej dom kanske missförstod honom dåM-serie bågen kostar väl runt 1000-lappen så vore konstigt om SnoPro bågen kostade mer då den är lite kortare.
Föresten visst är de hos arctics åf du menar ? Eller vet du av något billigare ställe ?M-serie bågen kostar väl runt 1000-lappen så vore konstigt om SnoPro bågen kostade mer då den är lite kortare.
Är det rätt båge? För om man kollar Amerikanska sidor så har sno pro 600 en båge med art. nummer 1707-678 men sno pro 500 har 4706-882?http://www.merafritid.se/arctic-cat-snopro-500-chassie.aspx
Nummer 33 är det inte den bågen? Sno pro 5/600?
Är det rätt båge? För om man kollar Amerikanska sidor så har sno pro 600 en båge med art. nummer 1707-678 men sno pro 500 har 4706-882?
http://partsfinder.onlinemicrofiche.com/cycleparts/showmodel.asp?Type=13&make=arcticcatsnow&a=1577&b=20&c=0-TUNNEL_-REAR-BUMPER_-AND-SNOWFLAP-ASSEMBLY
Snopro 600 2012- kom med nytt chassie, det är den ni skall ha.Inte en aning, är dock sugen på "rätt" båge så om nån vet, länka gärna.
är de inte m800 bågen man ska ha ? tänkte att den är väl längre än den på sx modellerna ?Snopro 600 2012- kom med nytt chassie, det är den ni skall ha.
Snopro 500 har det gamla sno pro chassiet. 08-11.
Ursprungligen postat av AssaultRMK Visa inläggär de inte m800 bågen man ska ha ? tänkte att den är väl längre än den på sx modellerna ?![]()
jag kör med m800 bågen men den är det rätt mycket jobb att montera, men den är så pass lång att man kan bulta den i bakre boggiefästet,är de inte m800 bågen man ska ha ? tänkte att den är väl längre än den på sx modellerna ?![]()
Jess precis.Ursprungligen postat av AssaultRMK Visa inlägg
+2
Väljer man rätt båge så är det nästan mindre jobb också.
Lyftbågen från Arctic Cat SnoPro 600 från 2012 och framåt har rätt bredd och perfekt längd så den behöver inte kapas eller modifieras på något sätt. Bara att nita fast och se glad ut.
jag kör med m800 bågen men den är det rätt mycket jobb att montera, men den är så pass lång att man kan bulta den i bakre boggiefästet,
Dels är den lite smalare längst bak så man måste forma om den något för att få rätt bredd, sen om man sätter den i boggiefästet måste man också ändra linjen under till och kapa bort den bockade kanten, men det blir riktigt stabil och ökar inte vikten något.
Okej då får vi kolla efter en sån istJess precis.
Artic Cat SnoPro 600 2012 och frammåt, "nya" race chassit och inte sx/xc.
Denna modell:
![]()
Borde vara samma båge på Arctic cat RR800 också (?).
Hade inga riktigt bra bilder på själva monteringen av bågen men här är några olika iallafall.Bild på denna monterad ?
Du har lagt in bilder i någon projekttråd vet jag.Hade inga riktigt bra bilder på själva monteringen av bågen men här är några olika iallafall.
Dom bilderna låg på pixbox så dom är borta nu. Men jag kommer att göra exakt samma sak på turbomaskinen så bilder kommer...Du har lagt in bilder i någon projekttråd vet jag.