Polaris 2012

Marre

Välkänd medlem
14 okt 2007
286
1
16
Boden
Hmm det kan bli tokigt när man surfar via mobilen och bara ser text :blink1:

Jag är lite sugen på helsvart

min rmk.jpghttp://forum.snowmobile.se/attachment.php?attachmentid=11816&d=1316121335&thumb=1&stc=1
 
K

krickus

Sitter det nå isrivare orginal på rmk assault?

Om inte, är det nödvändigt?

Har Aldrig kört med isrivare, visst kan det gå varmt, men det är ju bara att köra ut i snön och kyla.

Ska beställa det jag vill ha till skotern, så inputs välkommna.

Jag var först inne på att köpa fotstegsförstärkare, men det känns inte värt det då dem spricker iaf, är bättre att såga bort polaris skit grejjer och sätta dit ett par skinz, eller tänker jag fel?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.089
887
113
Stora Blåsjön
Jag var först inne på att köpa fotstegsförstärkare, men det känns inte värt det då dem spricker iaf, är bättre att såga bort polaris skit grejjer och sätta dit ett par skinz, eller tänker jag fel?
Jag tänker då lika som dig ang fotstegen. Kommer nog byta till skinz, men tänkte ge originalarna en chans först. Men skinzen är riktigt grymma, och ger lite mer bredd på fotstegen, jag mistänker att det jag kommer störa mig mest på originalarn är bredden.
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Sitter det nå isrivare orginal på rmk assault?

Om inte, är det nödvändigt?

Har Aldrig kört med isrivare, visst kan det gå varmt, men det är ju bara att köra ut i snön och kyla.

Ska beställa det jag vill ha till skotern, så inputs välkommna.

Jag var först inne på att köpa fotstegsförstärkare, men det känns inte värt det då dem spricker iaf, är bättre att såga bort polaris skit grejjer och sätta dit ett par skinz, eller tänker jag fel?
Jag fick med isrivare samt extra hjulpar. Tror att det var original på alla rmk. Det behövs inte på vintern men känns bra på våren då du ibland måste köra på hårt underlag. Fotstegsförstärkare monterade man på direkt och det kanske behövs eftersom jag inte sett något ännu. Vet faktiskt inte om det är ett stort problem. Ingen i min krets ser nåt misstänkt förutom de som har varit på rena påkörningar. Förstärkarna kostade enligt listan inte många kronor så jag skulle smälla dit dem om jag vore du.
Kanske kommer jag ändå att montera bb för att jag tycker de är överlägsna allt annat original som finns. Vi får se om man får ett sug att behöva förbättra. Först kommer jag att byta lite i variatorerna samt kolla på lite drevning. Testade en maskin i våras som hade gjort lite i variatorerna, drev och en brutal maskin blir ännu brutalare enligt mig. Ed hade skickat grejerna vad jag förstod.
Tror att du skall vara försiktig med variatorerna tills du testat hur den upplevs. 12orna är uppdaterade på vissa punkter. Det kan vara ganska stora skillnader på olika årsmodeller har jag märkt. Hör vissa rykten att 12an skall ha lite högre effekt. Vi få väl se när man bromsat.
Jo, sätt dit ett bukskydd. Inte mycket till plast men, gör sitt jobb ändå.
 
Last edited:

torger

Välkänd medlem
25 feb 2010
102
0
6
Östersund
Jag ringde min åf alldeles nyss, mycket riktigt kommer dom till sverige v.39 men utleverans till kund blir senare.
runt skoterns dag trodde han att man kunde få hämta sin maskin. detta gällde då Pro-Rmk 800:an och nån annan vet jag inte.
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Så fotstegen ger med sig likförbannat?

Tål maskinerna att rulla runt utan att allt möjligt går sönder? Ibland finns det ingen annan utväg när man kalvat sig... :smile1:
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.089
887
113
Stora Blåsjön
Så fotstegen ger med sig likförbannat?

Tål maskinerna att rulla runt utan att allt möjligt går sönder? Ibland finns det ingen annan utväg när man kalvat sig... :smile1:
Om du har kollat på ett par skinz fotsteg i verkligheten så hoppas man nästan att originalfotstegen inte håller så man får byta så fort som möjligt. Jo, så trevliga är skinzen faktiskt.
Men fotstegen verkar vara ett evigt ämne, jag tror ett bra tips är att kör inte led transportera dig bara om man nu måste vara på leden. Det är ju ute i snön man vill vara. Annars finns det fina crossskotrar som tål leder bättre.

Det sitter inget onödigt skrot eller något som sticker ut som kan tryckas till eller gå av när man rullar.
Det enda jag misstänker som kan lossna är väll isåfall originalrutan, men den kan man antingen kapa ner/byta eller ta bort.
 

Roothen

Välkänd medlem
10 okt 2010
182
0
6
Delsbo
Min assault står just nu inne på min af verkstad å får på sig lite "pimp" grejer! :D röda horn, svart röda handskydd, dunkhållare å en väska med spade! kanske lyckas få nå bilder tills på torsdag!!
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Mest orolig över kåpkonstruktionen, men det lär väl hålla. Fotstegen är ett eget kapitel, men hjälper det inte med fishbones kanske det är lika bra att låta ödet göra sitt, det håller ju för vissa.
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Min assault står just nu inne på min af verkstad å får på sig lite "pimp" grejer! :D röda horn, svart röda handskydd, dunkhållare å en väska med spade! kanske lyckas få nå bilder tills på torsdag!!
Låt höra nu, vilken grafik sitter på Assaulten, den röda eller svart/röd/vita som fanns i den tidiga snowcheck brochyren och på hemsidan???
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Som asker säger så misstänkt är det hård ledkörning som utgör största risken för fotstegen. Jag är ju själv ändå nöjd över att jag slipper nojja över mina men puderkörning och klättring är troligtvis inte största riskzonen... Men det är ju en personlig tanke ska sägas så klart...
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Min assault står just nu inne på min af verkstad å får på sig lite "pimp" grejer! :D röda horn, svart röda handskydd, dunkhållare å en väska med spade! kanske lyckas få nå bilder tills på torsdag!!
När du får din levererad kan du väl skriva om det följer med isrivare och extra boggie hjul så slipper man beställa det i onödan, gjorde det på 11:erna tror jag?
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Min assault står just nu inne på min af verkstad å får på sig lite "pimp" grejer! :D röda horn, svart röda handskydd, dunkhållare å en väska med spade! kanske lyckas få nå bilder tills på torsdag!!
Har din åf fått in någon pro rmk eller kommer assaulten före?
 

Roothen

Välkänd medlem
10 okt 2010
182
0
6
Delsbo
Har din åf fått in någon pro rmk eller kommer assaulten före?
vågar inte säga... men har för mig att han sa att dom skulle komma senare? dom var även slutsåld... men ja kan ha fel!

ska in imorgon å knäppa lite kort å prata lite skit! :D
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Tillbehörspriserna är.. hutlösa :mad:

Bukskydd, dragkrok, fotstegsförstärkare, 12v-uttag och under seat-bag så bidde det stora slantar :embarassed:
 

Roothen

Välkänd medlem
10 okt 2010
182
0
6
Delsbo
Tillbehörspriserna är.. hutlösa :mad:

Bukskydd, dragkrok, fotstegsförstärkare, 12v-uttag och under seat-bag så bidde det stora slantar :embarassed:
ska man ha de bästa får man betala för de å! :D tänk på att du kanske vill ha ett sett med extra hjul också, om de är en lång masking, fast de beror väll lite på om du kommer åka nå led också? :)
 

Roothen

Välkänd medlem
10 okt 2010
182
0
6
Delsbo
Nu jävlar har ja vart å satt ögonen i assaulten! Min kom med den rödagrafiken alltså inte den som dom hade i polaris tidningen och extra hjullager i boggien :) nu vill ja ha snöööööööööö!!!